Tillbaka

Hej allihopa, jag är tillbaka. 

Jag ska försöka kicka igång denna blogg igen efter en längre period, men det kommer se lite annorlunda ut nu. 

Gården där jag bott och haft hästarna tidigare är såld pga skilsmässa, supertråkigt.. Saknar mitt egna stall så det gör ont 💔 

Istället så har jag hästarna på en annan gård i närheten av mammas nya hus, ett jättefint fräscht stall med tillhörande ridbana. 

Just nu har jag kvar Phaffe och Benny och dom går i en jättefin lösdrift ihop med ett gäng andra hästar. 
 
Eftersom att Phaffe inte ska tränas och tävlas som förut så kom jag och mamma fram till att han mår bäst av att få gå på lösdrift. Vi har ev en spekulant på honom så vi ska åka iväg och filma honom då dom bor väldigt långt bort och vill veta om det är värt att åka, vilket är förståeligt. 

Planen med phaffe är att han ska få flytta till en familj som läromästare då han är 19 år gammal nu, men om vi inte får honom såld (svårsåld ponny då han är väldigt teknisk och speciell i ridningen, ganska till åren och väldigt pigg) så funderar mamma på att behålla honom som hobbyponny till sig själv (trodde hon ja 😉). Så hur det blir med Phaffe ligger lite på is än så länge, men han rids och är helt okej igång. Såklart ingen toppform pga allt med flytt osv men jag har ridit honom regelbundet sen han flyttade till nya stallet på Lisstorp. Han behöver jobba upp lite styrka nu samt lite smått kondis men sen så. 

Benny är fortfarande pensionär och lever mysliv på lösdriften. 

Dom får komma in en gång om dagen och äta kraftfoder samt visiteras och bli borstade så att man har full koll även fast dom är på lösdrift. 

I stallet finns det även en blandning hästar som jag får rida när jag vill i princip, HUR KUL? Jag rider mer än gärna. Är dels ett litet russ som behöver utbildas och få komma ut att röra på sig och en fin hopphäst som också vill röra på sig. Just nu är en av tjejerna i stallet utomlands så nu ska jag få rida och ta hand om hennes fina Safir, en jättehärlig häst, i 3 veckor. 

Är så himla glad och tacksam för att jag får rida massa fina hästar i stallet, det är verkligen superkul! 

Till våren vankas ett nytt spännande projekt som jag ser fram emot något enormt. Ni kanske sett en liten sneakpeak på en fin storhäst på min instagram, och planen är att den fina fina hästen blir min juniorhäst de närmsta tre åren! Den har gått med föl och sätts igång just nu, sen blir det aktuellt att ta hem den till våren. Står just nu på kö till ett stall vid Eriksbergs slott där det finns stora fina utebanor, ridhus, solarium osv för att vi ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas. 

Är så taggad på vad detta året har att erbjuda, för det händer såååå mycket både på hästfronten och i mitt övriga liv (som ni kan följa i min andra blogg på nouw!). 

2017 kan lägga sig under en sten för just nu slår 2018 alla tidigare år med hästlängder. 

Finns inget som gör mig så taggad som när jag har stora planer inplanerade, jag behöver äventyr och att saker händer för att må bra.  (null)
Sol och frostiga mular, finns det nått bättre?
(null)
Glad kille som får springa i snön, fina Benny 
(null)
Molly ❤️
(null)

(null)

#1 - - Felicia:

JAA!! Äntligen, har längtat så mycket!!😍