Sponsrat inlägg i samarbete med Granngarden.se

Sponsrat inlägg i samarbete med Granngården!

 

Hej allihopa!

 

Idag ska jag prata lite om säkerheten kring ridning och hästar samt tipsa om några väldigt bra säkerhetsvästar och hjälmar som finns att köpa hos Granngården.se!

 

Jag rider alltid med hjälm och rekommenderar hjälm till alla. Vi dressyrryttare red länge med hatt i de högre klasserna innan det förbjöds, och ärligt talat så ser jag ingen mening med att rida i hatt. Skulle olyckan vara framme så är man inte skyddad alls. Idag finns det massor av snygga ridhjälmar i olika färger och modeller som är både finare och säkrare kort än en hatt. Mina personliga favoriter är Charles Owens hjälmar.

 

Under denna länk hittar ni en supersnygg hjälm som passar både till tävling och till vardags, den finns även att köpa i marinblå. Jag har alltid gillat Charles owen då dom blandar klassiskt med modernt och får en väldigt stilren hjälm.

 

http://www.granngarden.se/Charles-Owen/Ridhjälm-Charles-Owen-YR8-Sparkling%2C-Svart/p/1233754_BASE

 

Jag kan också rekommendera en snygg, lite sportigare variant på hjälm från BR. En väldigt snygg och stilren lättviktshjälm som passar otroligt bra på hoppbanan.

 

http://www.granngarden.se/Sortiment/Djur-%26-Foder/Häst/Ryttarutrustning/Ridhjälmar/Ridhjälm-BR-Swarovski-VG1/p/1233738_BASE

 

Nu tänkte jag gå vidare och tipsa om en väldigt bekväm och snygg ridväst. Jag använder alltid väst när jag hoppar eller rider ut. Jag tror att många förknippar västar med något stelt och begränsande, vilket det inte alls är om man har rätt väst. Jag använder mig utan en marinblå racesafe-väst som jag tycker väldigt mycket om. Smidig och snygg! Ni hittar den under länken nedan.

 

http://www.granngarden.se/Racesafe/Säkerhetsväst-Racesafe-JR%2C-Blå/p/1235696877280_BASE

 

Den finns i både barn och vuxenmodell, jag är 160 cm lång, väger ca 55 kg och har storlek XL barn på min väst.


För mig är säkerheten alltid viktigast i både hantering och ridning och därför använder jag mig bara utav de bästa produkterna. Allt som är länkat ovan hittar ni på Granngårdens webbshop!