Tack för allt Nelson

Igår var det dags för Nelson att fara hem till Blekinge igen. 


För er som inte visste det så sa jag och mamma upp kontraktet för några månader sedan efter att vi konstaterat att Nelson och jag inte har samma ambitioner och mål. 

Jag och Nelson har haft två härliga år tillsammans med fina minnen och placeringar både inom hoppning och dressyr, men tyvärr så har inte Nelson samma motivation till att utvecklas och vi brinner inte för dressyren på samma sätt. 

Nu ska han istället få komma till en ny ryttare som inte söker en SM-ponny utan som är på precis den nivå som Nelson tycker om att vara på. 

Jag känner personligen att jag och Nelson inte har mer att ge än vad vi gjort, och eftersom att jag satsar högre än att bara rida LA1 sista åren av min ponnytid så matchar inte Nelson mina mål. 

Trots detta så har vi haft två roliga år tillsammans med många upplevelser, så det föll ett par tårar när det var dags att säga hejdå. 

Tack fina Nelson, och tack till ägare Malin Enestubbe för att jag fick chansen att låna din härliga ponny ❤️