Fina Pandora

Förra helgen var jag och Pandora på Wisbohammar utför Södertälje på Gnestas storhästtävlingar. Var tävling både lördag och söndag, red LA3 båda dagarna. 


Dag 1 

Pandora kändes elastisk och bra, väldigt pigg. Något jag märkte på banan var dock att hon (som det smarta stoet hon är) lärt sig programmet utantill vilket gjorde att hon sprang ifrån mig lite. Det resulterade i lite missar tyvärr som gav oss några 4or i protokollet. Jag som ryttare får ta på mig att jag red med alldeles för lite känsla och gjorde det väldigt forcerat vilket tar bort hela känslan av att vi som ekipage dansar. Vi låg på runt 61-62% och hamnade utanför placering. 

Dag 2 

Efter starten vi gjorde på Dag 1 så ville jag få ett program med mer känsla samt att jag skulle vara noggrannare med att passa henne eftersom att jag visste att hon lärt sig LA3 själv. Vi fick till en helt annan känsla än dagen innan, hon var Superhärlig och svävig i steget och känslan satt verkligen. Inga missar, även om det alltid finns att slipa på. Vi fick 64,5% och kom tvåa efter ett superfint ekipage som bara glänste på 70%. 

Jag har sagt det tidigare men jag säger det igen, jag är helt ärligt stolt över att jag och Pandora (som dessutom är hoppstammad) kan konkurrera bland vuxna människor när jag är 15 år och rider henne 1-2 dagar i veckan. Att vi efter så kort tid tillsammans rider regionala LA3 med placeringar och dessutom debuterat medelsvår dressyr är en bedrift i sig. 

Tycker verkligen om Pandora, hon är alltid så positiv och framåt i ridningen och hon kämpar på även om hon inte har den "ideala" dressyrkroppen. 

Vi taggar vidare mot Gripens meeting i augusti, som blir vårat första meeting ihop. Vi ska rida LA3 de två första dagarna och la4 tredje dagen. 

Älskar denna bild på oss. Hon ser så himla snäll ut med sina varma ögon
Pandora vet att snygg uppställning krävs på prisutdelning
Pandoras fina schabrak är från Mias RS, snälla Sofie som lånar ut. Vi vann ännu ett fint vitt schabrak som får följa med på meetinget i augusti
Pandora var väldigt nyfiken på priserna som domare Gunilla Åkerman delade ut. En väldigt bra sak var att Gunilla gav lite extra tips till oss 4 som var på prisutdelningen. Alltid bra med extra råd från domare utöver det man får i protokollet