Gårdagens superträningar

Igår gav vi oss av mot ridhuset i snöstorm på slingrigaste vägen i Sörmland. Det är nått fel på oss hästfolk, eller hur? Men ska hästarna tränas så ska dom, inget kan stoppa en då. 


Först ut var Phaffe som var jättefin i galoppjobbet. Vi kan jobba allt mer med att smyga in lite förvänd galopp här och där och han blir starkare och starkare. Nu när man rider får man en helt annan känsla än för ett par månader sen. Känns så himla kul att "skitjobbet" är gjort och att man äntligen kan börja trimma och slipa lite mer detaljer istället för att jobba grund. Nästa helg (Om jag inte minns fel) ska vi debutera på tävlingsbanorna tillsammans. Det blir bara en LB i Mariefred för att checka av hur han är att ha med sig. Vi skyndar hellre långsamt än att det går för fort fram och brister längre fram i våran karriär. Vi har bestämt att han ska få bli pansionär här och att vi därmed blir hans sista hem så vi har ju iallafall 2 år på oss om allt går som planerat. 

Därefter var det Pandoras tur. Jag tränade henne för Anne i söndags också och vi gjorde en av våra bästa träningar ihop då. Kändes riktigt bra igår också, kul att vi börjar lära känna varandra bättre nu. Vi red igenom programmet vi ska debutera på lördag (La3) både i söndags och igår. Tränade massor av teknik och gick igenom programmet noga för att veta exakt hur jag ska rida på lördag. 

Ska bli superkul att starta storhäst första gången, samt att det blir min årsdebut och första starten på Pandora. Lär dock bli en väldigt tidig morgon, som det ser ut får vi fodra och släppa ut våra runt fyra på morgonen. Jag är taggad till tusen, ska bli superroligt!! 

Snyggaste tjejen
Finaste Pandora! Täcke från Hansbo, grimma från Claridge House (Hööks kollektion)
Nytt schabrak som Phaffe fick av min mormor i måndags. Hiss eller Diss? Jag fick i förtidig födelsedagspresent att jag skulle få shoppa i Norrköping och självklart stod hööks på listan. Haul kommer!
#1 - - Lillemmish- mode - inspo :

fina bilder =)

Ha en bra dag

#2 - - Ellen - tävlingsryttare:

Tycker det var fint! :)