15 och 16 april

Min veckoplanering fick flyttas om lite nu i slutet så idag red jag och Therese ut och konditionstränade på Vicke och Phaffe innan vi fixade stallet. 


På eftermiddagen red jag Pandora ett pass på banan, hon var väldigt tittig idag. Oftast så tycker jag att det är jag som är ofokuserad när det blir dålig ridkänsla men idag måste jag nog säga att hon var lite tittigare och ovilligare än vanligt. Men hästar har ju dåliga dagar precis som vi, hon är nog påväg att bli brunstig. Dock är hon inte alls stoig, jätteskönt! 

Sara, Selma och Alva kom ut på kvällen och hjälpte mig natta, red lite och betade Gemini och Vicke. 

Imorgon kommer Therese vid 11-12 och då ska vi rida Vicke och Nelson på gräsbanan. Den var perfekt för några dagar sen men det skulle såklart snöa så fort det blivit vår så nu är den lerig igen.. därefter ska Phaffe joggas. 

Sara fixar stallet och jag har lovat att hjälpa Selma med Gemini.