Studiedag = Stalldag

I måndags var jag i skolan som vanligt och på kvällen var jag och mamma iväg med Phaffe till Jällsjö och red i ridhuset. Vi har börjat Phaffes hårdträning nu så nu är det träna träna träna som gäller. Vi red helt utan gramanen och med lite trilskande gick han ändå rätt fint. Självklart mycket kvar men att han ens tippar ner huvudet utan hjälptygeln är ett framsteg för oss. Senare vid 21-tiden åkte jag in till Flen för att hinna träffa lite kompisar samt sova där.

Hela tisdagen var vi lediga och jag var hemma igen vid 12 och red då Benny och Nelson hemma. Nelson var sjukt fin och det känns verkligen som att vi håller på att hitta tillbaka igen. Benny var fin även han, galet pigg bara. Han ska tävla en La2 på lördag och som det ser ut nu så kan det vara det sista vi gör tillsammans innan gammelgubben blir pensionär på riktigt. Trots att han väldigt gärna vill hänga i ett tag till så märks det på hans kropp att hans taktkänsla, motorik och koordination försämras. Så jävla tråkigt, rent ut sagt. Fina Benny.. Har jag tur kommer vi kunna starta nått i vår men det är inget jag räknar med i nuläget. Det är ju egentligen inget fel på honom förutom att han är gammal och börjar tackla av lite grann men det är tillräckligt för att han inte ska hålla måttet på tävlingsbanorna. Han ska få vara med kompisarna och noggrann omvårdad så länge han är fräsch nog att hänga i och sen får han somna in med hedern i behåll ❤️ Min fina bruna unicorn 🦄

Igår vid halv nio (..) red jag Phaffe i ridhuset igen och vi gjorde exakt samma sak som i måndags. Det gick lite framåt igår igen och jag hittade ännu lite fler knappar så nu fina det lite hopp om framtiden iaf 😉 Var inte klar i stallet förens vid 22:30 Ungefär, trots att jag tagit in hästarna innan vi åkte. Sena kvällar blir det, men jag tänker göra vad som krävs för att bli riktigt bra.