Tack, Thy Benjamin

Nu är det bestämt att min och Bennys karriär är över. Jag och mamma har tagit beslutet att han är för skruttig för att släpa med på tävlingar, även om han är med på noterna i huvudet så tillåter inte längre hans kropp det. Vi har lagt hur mycket pengar som helst på att få honom att hålla, men det finns en gräns. Allt har sin tid, och nu är min och Bennys över.

Tanken när jag fick låna Benny av Emmy och Alice för lite mer än två år sedan var att jag skulle tävla LB och kanske lite LA1 och lära mig att rida en stor ponny bland de stora tjejerna och killarna. Det slutade med att vi har vinster och placeringar i LA1 och lagtävlansprogrammet på över 72%, vi har varit med och tagit silver i DIV 1, vi har deltagit i elitserien två år i rad, vi har debuterat och tävlat ett par FEI, vi har kvalat till nationell nivå och vi har framförallt lyckats hålla en 22-årig häst med gaffelbandsskada fräsch. Bara det är en bedrift i sig. Vi har presterat långt över förväntan och i kombination med att han blivit för gammal gör att det känns okej att pensionera honom. Benny är ett fantastiskt kapitel i mitt hästliv, men jag är redo att vända blad. Jag och Benny är klara med varandra nu.

Han kommer stå kvar hos mig tills den dagen han inte ska leva mer. Han kommer att pysslas med och pussas på, om marken är mjuk och vädret bra kan jag ta en sväng i hagen och leka med kravlösta byten och piruetter, bara för att han tycker att det är så jäkla kul. Man märker på hans beteende att han blivit mattare. Han är nöjd och glad, men matt och lite trött. Det är dags att han får sin pension.

Tack för dessa tävlingssäsonger Benny. Du har lärt mig så mycket och du har alltid gjort ditt jobb. Du har kämpat på med glimten i ögat, och jag vet att du har jobbat dig igenom en del tävlingar enbart på att du så gärna vill. Du är kungen i stallet och utan dig hade jag inte varit där jag är. Tack för allt jag fått uppleva ❤️

#1 - - Miranda:

Har nu dragit igång en veckans blogg tävling,var gärna med och delta. :)
Kram!

#2 - - Sophie:

Kram till dig! Du har gjort ett bra jobb med honom!<3<3