Rolig helg

Trots att jag tyvärr inte kunde åka till Sthlm och bevittna SIHS detta år (Första året på 5-6 år som jag missar det 😩) så blir det trots allt en rolig och fartfylld helg ändå.

Imorgon fodrar mamma vid 06:30 ca. Förmiddagen kommer att gå åt till att trimma Phaffe och rida Pandora på ridbanan dom har där. Ser fram emot det! Måste vara helt klart i stallet med mockning och allt vid senast 14:15 då det är dags att duscha och fräscha upp sig lite innan jag ska jobba vid 15:00. Välbehövligt 😬💸 Kommer komma hem sent, antagligen 23-tiden. Antingen så gör vi det så pass klart i stallet att pappa leder in dom eller så gör vi det, beror lite på.

På söndag ska jag upp tidigt och fixa klart det sista i utrustningsväg samt rykta och linda Phaffe innan vi ska åka till Hallsta för programridning. Ska bli jättekul!! Jag kommer inte hinna packa under lördagen så det har jag gjort idag under eftermiddagen, samt tvättat våran outfit.

Ser verkligen fram emot vinterträningen jättemycket, ska bli kul att trimma med Nelson, Pandora och Phaffe så att alla kan visa vad dom går för på tävlingsbanorna nästa säsong. Phaffe och jag behöver bli starkaste i grunden och sen slipa på att få till detaljer perfekta. Nelson behöver bygga kondition om vi ska kunna hoppa lite mer nästa år samt att vi måste jobba massor med traven om den ska bli lika bra som galoppen och skritten. Pandora och jag ska rida ihop oss och lära känna varandra ordentligt innan det är dags att börja jobba i tävlingsformen och sikta mot Msv-klasserna.

Sååå taggad på 2017, jag är övertygad om att det kommer att bli ett ännu bättre tävlingsår än 2016. Hittills har inget år slagit 2014, men nästa år är det kanske dags? 😉

2017 blir ett år utan Herr Brun.. Känns lite trist faktiskt 😞💖
Har höga förväntingar på Nelson nästa år!
Stort tack till min ena sponsor som bidragit med Ice Vibe och BoT-täcke! Hästarna mår såå bra av lite lyx💖
Även stort tack till John Deere som bidrar med en generös summa pengar samt bil till mig, är så stor hjälp!