Ridhusträning med Phaffe

Igår var vi i ridhuset med Phaffe och tränade. Jag är inte alls nöjd faktiskt, det gick inte särskilt bra och vi kom inte till ridning förens mot slutet. Lite trist, men man får släppa den dåliga känslan och ta med sig det ridtekniska man lärt sig tills nästa pass som blir imorgon. Tanken är att även Nelson ska få följa med på ett pass imorgon, hoppas att vi får till det! Mina lillebrorsor har både innebandymatch och gymnastikträning imorgon så vi kommer att åka iväg med hästarna på morgonen. Under dagen är det tänkt att Vickes medryttare Therese ska komma så rider vi Vicke och Benny ihop.

Vi red en lång sväng tillsammans idag som både vi och hästarna uppskattade rejält. Superfint väder hade vi också! 🌞❄️

Outfit på bilden nedan:

Hjälm: BR Equestrian Equipement
Scarf: Anky
Jacka: Klubbjacka från elitlaget
Ridbyxor: Ingvaldstorps häst & fritid
Stövlar: Hööks
Sporrar: Equito
Sporrskydd: Hvetlanda Ridshop
Huva: Hööks
Schabrak: Glööckler
Sadel: Crown
Träns: Hööks
Lindor: Showmaster
Boots: Eskadron

Jag får en jättedålig stolsits med benen när jag rider Phaffe som jag måste jobba bort. Ska även boka tid hos naprapaten då jag misstänker att jag är sne i beckenet igen.
Phaffe som litet föl 😍 hur gullig är inte denna bild som hans gamla ägare skickat till mig??