Mysiga dagar

Igår skulle alla ponnyer vila så jag ägnade eftermiddagen åt stallpyssel och sen en promenad med Nelson och Phaffe. Första gången jag gick med dem ihop men det gick super! Jätteskönt.

Idag slutade jag tolv och var hemma runt ett. Jag och mamma red ut ihop på Vicke och Nelson, jättemysigt, det var längesen vi red ihop. Vi tog det ganska lungt och skrittade och travade en runda innan vi mötte min lillebror vid bussen. Insåg medans vi red att jag inte ridit Vicke sen i somras 😂 Det är mest mamma, Therese och Lisa som rider honom. Kanske är dags att jag tar mig ett varv snart eller vad säger ni..

Trots att jag var påpälsad i vinterjacka, mina nya vinterrridstövlar (Bilder kommer) och mina överdragsbyxor (För tidig julklapp) så börjar jag frysa så fort jag inte håller igång ordentligt.
Som tur var skulle Phaffe trimma lite dressyr så då fick jag upp värmen igen. Idag gick det såå himla bra och jag fick till nedsittningen super. Jag börjar hitta känslan oftare och oftare utan hjälp av mamma eller Lina vilket är toppen. Nu kan man äntligen smått börja fila på detaljer. Sååå kul. Jag red igenom lite program och kände på alla gångarter och allt satt verkligen superbra idag. På söndag är det dags för våran första programridning.

Vi nattade alla fyra tidigt ikväll så jag var ute och kvällsfodrade hö och släckte för bara nån timme sen. Mysigt med lite middag ihop med resten av familjen ibland, blir oftast att jag och mamma är kvar i stallet eller i ett ridhus nånstans tills sent på kvällarna.

På lördag ska vi till ridhuset igen och slipa på det lilla extra innan programridningen, taggad till tusen.

Eftersom att det var ett tag sen jag bloggade aktivt så tänkte jag att ni får lämna kommentarer om vad ni vill läsa om här på bloggen när den blir uppdaterad igen, det är ju trots allt ni som ska läsa den. Bomba med förslag så att jag får ännu mer inspo 💖

Bääästa Phaffe, ser så mycket fram emot våran karriär👑
#1 - - Daisy:

Hur man tar hand om lite "lättare" sjukdomar som mugg. ❤️