Goda nyheter

Minns ni storhästen jag red en gång i somras, den som ni bara fick en sneak peak på men ingen information om?

Nu är det äntligen bestämt att jag kommer att börja rida och tävla den!

Hon heter Pandora och är en ganska liten storhäst. Hon har gått Msv C och Msv B och blir perfekt som min första storhäst.

Jag kommer att rida henne ungefär två gånger i veckan då hon kommer att stå kvar hos sin ägare. Vi kommer att träna för Anne (Som jag tidigare gjort med Trusse, Vicke och Gin). Planen är att jag ska tävla både LA men även Msv-klasser med henne nästa sommar.

Ska bli jätteroligt att få börja rida storhäst! Vi har väntat med att gå ut med det då jag ville att Trusse skulle flytta tillbaka hem igen + att Benny är pensionär nu.

Nelson och Phaffe kommer att bli de hästarna jag lägger allt mitt fokus på, samt Pandora. Vicke kommer att ridas av mamma ibland och hans medryttare Therese.

Vi kommer som alltid se allt som nya möjligheter och ha dörrarna öppna för förslag och förändringar men nu ser alltså 2017 års säsong ut såhär hästmässigt.

Ser fram emot en till säsong med Nelson och att tävla två helt nya hästar.

#1 - - Sophie:

Åh vad roligt Nora! Ser fram emot att läsa på bloggen om er resa!