Allt har sin tid

Har fått lite funderingar på angående att jag inte verkar jätteledsen över att Trusse flyttat och att Benny gått i pension, trots att det hände så tätt inpå varandra.

Helt ärligt så känns det som att besluten som tagits är bra beslut, jag känner mig helt enkelt klar.

Benny och jag har presterat långt över förväntan och långt över vad vi planerat. Det finns ingenting jag ångrar, önskar ogjort eller kunnat göra annorlunda. Jag är nöjd med vad vi åstadkommit och iochmed att det känns såhär så är det okej för mig att han är pensionerad nu. Det är liksom dags att gå vidare nu, man får acceptera att våran karriär är över.

Samma sak med Trusse. Jag är jättenöjd över vad jag och Trusse gjort ihop och det finns ingenting jag ångrar där heller. Vi har haft två superbra år men nu är det dags att gå vidare.

Jag har lärt känna mig själv på det här viset. Jag vet exakt om besluten som tas är rätt eller inte och jag känner på mig när något som bestämts är fel. Jag är helt enkelt tillfreds med att lämna två karriärer bakom mig och blicka framåt. Jag, Trusse och Benny är klara med varandra nu. Så är det bara.

När jag och Gin gjorde våran sista start grät jag. När vi lämnade honom grät jag. När jag skrev inlägg om honom grät jag. Jag grät för att det finns saker med Gin som jag ångrar. Jag slarvade bort flera starter genom att vara oseriös, ofokuserad och larvig. Jag vet att vi skulle ha kunnat prestera såå mycket bättre på nationell nivå än vi gjorde samt att vi hade SM-kvaliteer som jag slösade bort. Det finns helt enkelt saker jag önskar ogjort, saker jag skulle ha gjort annorlunda om jag fått en ny chans. Tyvärr får jag ingen ny chans, och det gjorde att jag inte kände mig klar med Gin. Vi var inte redo att vända blad. Men allt har ett slut, och eftersom att jag inte tog vara på tiden jag hade så kändes det inte rätt att lämna honom. Missförstå mig rätt, jag vet att Gin har det hur bra som helst och att han inte skulle kunna må bättre där han är nu, men JAG kände mig inte färdig med Gin. Vi hade mer kvar att ge på banorna. Det har inte jag och Benny/Trusse och därför känns det okej att karriärerna med dom är över.

Efter Gin så lovade jag mig själv att aldrig mer slösa bort tiden jag har med en häst. Hittills har jag hållit det löftet.

Var sak har sin tid och inget varar för evigt, sånt får man acceptera.

Ta vara på tiden som finns så att du aldrig behöver ångra något❤️