Dagen

Var i stallet vid 06:15 imorse och fodrade, packade ihop lite saker och pysslade om Trusse medans mamma mockade och fixade kvällsfoder innan det bar av mot Hallstahammar! Fokuset låg på att hitta en bra framridning som passar Trusse och det tycker jag att vi fixade bra. Vi fick ihop ett bra upplägg som känns utmärkt för Trusses del. Skönt att ha struktur att hålla sig till alla tävlingar framöver. Att det sen kan hända saker inne på banan som drar ner på dagsformen är en annan historia. Vi åkte i alla fall hem med ännu mer motivation och nya ambitioner i bagaget. Kul! 

Vi var hemma igen runt 3 och jag hoppade direkt upp för att jogga Benny. Tyvärr har han trampat snett i hagen idag  så han får några dagars promenad för att återhämta sig.

På Vicke tog vi en sitsträning, dvs att mamma longerar honom inspänd med gummisnodd medans jag sitter i sadeln utan stigbyglar och tyglar. Syftet är att bara kunna hålla fokus på sin egen kropp och förbättra sin sits, bygga styrka och muskler samt att förbättra balansen. Supernyttig träning som jag definitivt måste göra oftare.

Nelson är värd en guldstjärna efter dagens träningspass! Wow vilken ponny, så fräsch och framåt. Jättekul att se! Han hade snygg nacke, bra bärighet, massor av power och väldigt aktiva bakben. På tisdag är det återbesök på Hölö och sen ska vi trappa upp träningen ytterligare ett snäpp. Snart så är vi fit for fight, en diamant håller på att slips.


Imorgon får jag sovmorgon till 8 innan jag ska rida lite och fixa stallsysslorna. Runt lunch drar jag vidare till Brolöten för att jobba tills söndag eftermiddag. Work work 🙌
#1 - - Maja💕:

Hej, jag såg att i ett av dina gamla inlägg så skrev du om att du skulle åka på nybbygetsridläger, jag ska nämligen dit i år och undrar ifall du också ska det?😌❤️ //Maajja👏