Hööks haul

Idag var jag och mamma på Hööks i Nyköping och köpte lite saker vi behövt i stallet ett tag nu. Alla saker är köpta för John Deeres generösa summa sponsorpengar, förutom en liten del vi betalade med presentkorten jag vann på en av NTRKs tävlingar för ett tag sen.

Häromdagen beslutade vi att skicka tillbaka Phaffes saker då de inte ingick i priset och istället köpa nya. De gånger vi kommer hinna rida innan sadelutprovaren kommer hit får han låna Vickes sadel, men vi passade på att köpa ett nytt träns till honom. Jag föll direkt för detta träns. Som ni vet är jag lite svag för bling och lack så jag blev helt såld på detta träns. Älskar nosgrimman och nackstycket. Lite ovanligt pannband också som jag tyckte var ganska fint. Ca 550-600kr från Claridge House.
Till det köpte vi även ett superfint tävlingspannband från Fairfield som bara kommer användas vid fina tillfällen. Även ett par tyglar fick följa med. Valde ett par helt släta svarta lädertyglar. 
En ny outfit både jag och mamma föll totalt för. Benny fick inviga den idag och han var lika fin som vi trott i den. Marinblått schabrak med klargul kant och blingig passpoal från Claridge House och klargula lindor. Superhärlig outfit.
Nya lindpaddar. Alltid brist på sånt så vi passade på när dom var till ett bra pris. 
Jodphurs. Jag kan ärligt säga att jag under mina 11 år med egen häst och 14 år i en hästfamilj ägt hela ETT par ridskor. Ganska konstigt ändå, vet faktiskt inte riktigt vad jag haft för skor när jag inte haft ridskor. Brukade sno mammas ganska ofta, men inte nu längre 😉 Dessa var väldigt bekväma och jag älskar dom redan. Kommer slitas väl kan jag lova.
Min favoritglansspray från Leovet. Funkar jättebra till svansen och luktar så gott att jag hoppas att Leovet funderar på att utveckla en parfym med samma doft. Vårdar svansen jättebra och har en 5-star effekt. Även arnika gel fick  följa med då jag använder ca 1 flaska i veckan till mina hästar.. 
Gramantygel. Hade ingen ordentlig graman så jag köpte en ny i jättefint läder.  Även tyglarna fick vara med på denna bild.