4/4 hästar tränade 💪🏽

Idag har fyra av fyra ponnyer blivit ridna, samt att jag börjat med städningen av stallet och faktiskt kommit riktigt långt.

Först ut imorse var Trusse och Nelson som båda tränade för Anne hemma på hennes ridbana.

Trusse gick förvånansvärt bra med tanke på att han varit och betäckt två gånger den senaste tiden och att det gick ston i hagen bredvid banan. Han blir lite nonchig ibland i ökningar och liknande men det tog vi igenom bra idag. Vi jobbade vidare på galoppen och fick till det väldigt bra. Självklart satsar vi på att hinna bli så bra som möjligt innan SM.

Därefter bytte jag direkt häst till Nelson som fick ett pass där vi i princip bara jobbade grundridning. Oavsett vilken nivå man är på så är alltid grundridningen ett måste. Supernyttigt att gå tillbaka och jobba halvhalter och skrittövergångar.

Efter Nelson for vi hem och åt lite snabblunch samt switchade ponny till Benny och susade tillbaka till ridbanan. Med Benny red jag ett pass där jag enbart tog igenom varenda liten grej och verkligen jobbade ur allt. Även han var jättefin!

Sen åkte mamma iväg för ett par ärenden på stan medans jag började städa i stallet. Efter middagen red jag sista ponnyn, lilla Phaffe! Och sol föregående hästar gick han också bra. Dock behöver vi mer hjälp av Lina, men vi är i alla fall på gång 😉

Imorgon kommer Lisa och hjälper mig i stallet, denna vecka är verkligen proppfull och jag kommer behöva slita som en galning för att få ihop allt, men det ska gå! Veckoplanering för hästarna och en hel del vanlig planering är på väg upp på bloggen.

Fler ben i luften än på marken 😅
Busig damphingst!
Snygg-Nelson
Luftig skänkelvikning
Lite för rak sluta
Finaste Benny, vi är långt ifrån perfekta, men vi är fullt tillräckliga 💕🐴
Lika pigg i ökningarna som vanligt