Programridning med två

I tisdags var jag på programridning med Trusse och Nelson på hemmaklubben SRS. Jag red upp LA:1 med båda hästarna för min lagledare Maggan Blom. Trusse gjorde en utmärkt debut trots höjd svårighetsgrad och fick 63,2%. Efter programmet red vi om de svåraste delarna och de delar som gick sämst så att vi skulle få till dom också.

Med Nelson har vi ju tidigare haft lite problem med att han fuskar på framridningen och lurar mig att tro att han är pigg och framåt när han egentligen bara segar ihop inne på banan sen. Därför tänkte vi lura honom att tro att det var riktig tävling så jag knoppade, badade och allt sånt för att få honom att gå på det. Vi fick till våran bästa framridning någonsin, men så fort vi kom in på banan så började han sega direkt. Han trodde antagligen att jag inte hade spöet med mig eftersom att det var "tävling" men där trodde han fel. Jag la till spöet på rumpan direkt när han började sega och då blev det fart på honom. Han gick programmet på 67,6% med spö, sen gick vi igenom de mindre bra delarna och pratade om vad jag ska tänka på innan jag red om programmet utan spö. Denna gång skrev de intet protokoll men Maggan sa att hans runda låg uppemot 70% och nosade. Hoppas att detta hänger i nu för det verkade fungera för stunden.

Så duktiga var de båda två, särskilt Trusse som gjorde sin LA-debut på högre procent än han gjorde i sin första LC 👌🏻🐴

Väl hemma kom hovis och skodde om Phaffe och Benny så att de fick snygga fötter igen.

Tyvärr inga bilder på Nelson då min telefons lagringsutrymme tog slut.

Jobbar på volt för att få loss innersidan innan Maggan kommer.
Mellantrav
Duktig duktig!
Lägger ner i lite lägre form
Schabrak från Hansbo, lindor från Event och boots från Eskadron
Genomgång av sånt som kan förbättras
Jobbar med rakriktning i skänkelvikningarna
Bärig trav
Skänkelvikning