Slutkörd

Ni anar inte hur trött jag är just nu.. har jobbat på Virå totalt 32 timmar denna helg och det har varit extremt högt tryck så det tog en del. 


Självklart stoppade det inte mig, spenderade hela förmiddagen i skolan och eftermiddagen i stallet, as usual. Red ett dressyrpass på Phaffe som han skötte utmärkt innan jag och mamma hjälptes åt att mocka och pyssla lite med hästarna, jättemysig kväll. 

Imorgon har jag tänkt jogga både Nelson och Phaffe. Rider nästan aldrig ut på eftermiddagarna när jag varit i skolan, håller mig hellre hemma vid belysningen i hagen och sparar uteritterna till helgen. 

På onsdag får jag mitt efterlängtade jullov som jag såklart kommer fira med att kunna vara extra länge i stallet med tanke på att vi slutar 12! 

På torsdag kommer Therese så vi rider ut på Nelson och Vicke. Om vädret tillåter satsar vi nog på en lång, mysig runda. Det var ett tag sen jag var ute nu. 

Vi har även en nykomling i stallet! En inackordering vid namn Gemini. Ett litet shettissto på 11 år som kommer att bo hos oss tills i mars. Hon ägs av ridskolan i björkvik men är utlånad på foder till samma tjej som tog hand om stallet och hästarna när vi var i Skåne i somras, Sara. Det är Saras dotter Selma som rider Gemini. Kul med mer folk i stallet, blir lite ensamt ibland.. 

Bjuder på en gammal bild så ska jag se till att lite nya och fräscha bilder är uppladdade tills imorgon!