Rolig dag på brolöten

Har varit på brolöten största delen av dagen idag. Har fixat hästar till Emelie, ridit och gjort vanligt stalljobb. Superkul! Fick frågan om jag får betalt när jag jobbar på Brolöten, och nej. Jag jobbar i utbyte mot träningar så på sätt och vis får jag ju betalt.


Imorgon ska jag rida Pandora, longera Phaffe inspänd och Therese rider Vicke. På eftermiddagen ska jag på släktens årliga julträff och på kvällen ska jag träffa kompisar. Mamma mockar imorgon. Med planering och teamwork hinner man mycket. Har även en hel del utrustning att ta hand om imorgon.

Idag sover Nelson och Vicke ute. En av våra jakthundar skadade sig under en jakt idag och fick sy 10 styng och måste ha tratt och kan därför inte bo med dom andra hundarna i hundgården. Eftersom att hon inte är rumsren så kan hon inte bo inne så hon får låna Vickes box. Därför satte vi på Vicke och Nelson (Sällskap) tjocka vintertäcken och släppte ut dom med mycket mat så att dom håller sig varma. Dryga 6 grader ute så det blir inga problem. Vicke lär dock vara lite trött imorgon när Therese ska rida 😉 

Såhär kunde man spendera sin julafton! Phaffe skrittar fram inför longering. Eftersom att han har en tappsko så vill jag inte rida men samtidigt inte ställa av så då blir det longering inspänd tills hovis kan komma.