Dagen

Startade dagen med en ridlektion för Elsa på finaste Nelson. Båda två var jätteduktiga, alltid kul att träna dom.

Därefter red jag och Therese ut en sväng på Vicke och Benny, väldigt pigga hästar hehe men det gick bra ändå.

Har även städat sadelkammaren lite inför nästa helg då det kommer en inackordering hit. En shettis från Björkviks ponnyridskola som kommer att bo här över vintern och bli riden av samma tjej som bodde här ihop med sina föräldrar under veckan vi var i Skåne i somras.

Imorgon ska jag rida ett dressyrpass på Nelson om underlaget tillåter och förhoppningsvis kommer Phaffe på en tid hos veterinären för vaccination då hans gått ut.

På tisdag ska jag skritta ut en sväng på honom och rida ut med Nelson.

På onsdag har jag en tid hos naprapaten på morgonen. På eftermiddagen ska Phaffe joggas med snodden och Nelson ska dressyrtränas (Beroende på underlag).

Torsdag blir förmodligen vilodag för alla om det inte passar bättre med ett dressyrpass på någon av dom då, vädret styr helt nu då det inte kan vara hur hårt som helst i marken när jag rider. Synd men så är det. Mamma har jättemycket på jobbet i veckan så jag är ensam med hästarna varje dag fram tills helgen.

På fredag ska jag rida Pandora och eventuellt blir det träning för Anne som pappa skjutsar på.

I helgen kommer Lisa hit, i looove it 💖 Mamma och pappa åker till Linköping på lördag EM och sover kvar där så jag och Lisa sköter nattning och morgonutsläpp själva. På lördag ska jag rida Pandora, jag och Lisa rider Nelson och Phaffe samt att lilla shettisen kommer. Therese kommer i helgen också, antingen båda dagarna eller bara ena men Vicke kommer att få motion i helgen.

Det var lite om veckan i korta drag. Lär antagligen bli ändringar och liknande men nu vet ni iallafall på ett ungefär vad som väntar.

Bästa Pandora 💖
Panda och hennes boxgranne
⚡️
Tycker om henne massor, ska bli kul att se vad vi kan åstadkomma på tävlingsbanorna. Tack Sofie för förtroendet!