Lite planer

 
 
Jag ska alldeles snart gå ut och jogga Benny lite. Jag hoppas att han känns bra nu för det är dagens joggingpass som avgör om vi åker till Grums eller inte... Jobbigt läge!
 
Igår red jag Gin på en tur i skogen och Nelson gick en promenad.
 
Det är en ganska lugn period på hästfronten just nu. Vicke har sin långvila nu istället för i Januari när våra hästar brukar vila. Nelson har en skrittvecka och så kör vi igång med jogging och dressyr på måndag. Gin går bara varannan dag nu fram tills han ska åka. Benny joggas bara ca 2 ggr/vecka för att spara på honom. Trusse går som vanligt. Så ja, inte så mycket hästar att rida just nu.
 
Min plan med hästarna i framtiden är lite såhär: Gin åker ju snart och då kommer dem att ha honom i några år. Trusse åker nästa år i höst och Benny vet jag inte hur länge jag ska ha honom men det beror lite på hur pass fräsch han är efter vintern nu. Nelson kommer jag att ha ett par år framöver och Vicke kommer vi också att ha kvar eftersom att han är våran egen. Så till 2016/2017 kanske jag bara har Nelson kvar, eftersom att Vicke är mammas ponny. Men vi kikar runt lite och pratar löst om att ta en D-ponny på foder så småningom.
 
Snart kommer en bildbomb ifrån den photoshoot jag och Gin hade tidigare i somras! Det kommer en del två också men dem bilderna är inte klara än.