Svar på frågestunden!

1. Kommer du att köpa Cimbus någon gång eller bara låna honom?
Svar: Jag lånar bara Cimbus nu när jag rider DIV 3, jag kommer inte att köpa honom :)

2. Hur började din ridning?
Svar: Såhär :)


3. Hur gammal var du?
Svar: Jag har varit tillsammans med hästar sen jag var nyfödd men jag fick men första egna när jag var 3 och ett halvt.

4. Varför började du rida?
Svar: Mamma har alltid hållit på med hästar och när jag blev runt 3 började hon tjata om att jag skulle ha en ponny. Så hon köpte en shettis åt mig, och det är jag glad över! :)

5. Vad hette din första ponny?
Svar: Tess!

6. Hur tränar du upp muskler och kondition på dina hästar/ponnyer?
Svar: Trava i låg form i lättridning på långa grusvägar och klättring är jättebra :)

7. Vad har du för mål i framtiden?
Svar: Att utvecklas så mycket som möjligt inom dressyren och att ha många fina hästar.

8. Vad är ditt mål för detta år?
Svar: Prestera bra på Ponny Derbyt, starta SM och lyckas på Mantorp!

9. 10 positiva saker med Gin?
Svar:

* Han är oftast lugn när man rider ut och lyssnar på mig även om han blir skrämd.

* Han går jättebra när jag gör rätt och förskräckligt när jag gör fel.

* Han står stilla i stallgången.

* Han biter inte på lister och så i boxen.

* Han lyssnar när man pratar.

* Han är en toppenhäst att lära sig på.

* Han är väldigt lydig.

* Han är ganska renlig av sig.

* Gin hoppar det man styr på om man som ryttare inte tvekar och fegar.

* Han vet när man behöver en puss :)

10. Roligast med dressyr?

Svar: ALLT! Att flyga fram i ökad trav, känslan när man gör en perfekt skänkelvikning, att ha en så stor inverkan på hästen, allt är så himla kul!

11. 3 saker som kännetecknar ridsporten för dig?
Svar:

* Det är roligt och det finns en gren för alla.

* Man får hålla på med ett mysigt djur och lära sig vilket ansvar som krävs.

* Man får bra kondition och blir stark utav det.


12. Om du inte red, vad skulle du göra då?
Svar: Då skulle jag nog gå på idrott tror jag. Jag har alltid tyckt att det har verrkat kul och coolt men jag har inte haft någon tid för det.

13. Varför skaffade du bloggen?
Svar: För att det verkade kul att ha sin blogg som en slags träningsdagbok som kan lära andra saker samtidigt som man själv kan gå bak och titta i för att se vad man övade på då.

14. Hur mycket tränar du i veckan?
Svar: 1-2 gånger för tränare och några gånger själv också.

15. Planerar du för dina hästar/ponnys?
Svar; Jag har alltid mål för hästarna, vad dem ska kunna och prestera inom en viss tid så att man jobbar för ett mål.

Tack till er som frågade! :)