Rida varje dag!

Hej bloggen! I fredags joggade jag Gin hemma på grusvägen medans mamma gick med Vicke. Jag skulle trava Gin i låg form så att han fick stretcha och böja ur sig. Vi joggade på i lagom takt och jag hade lite bredare hand och red i valstakten. Han blev jättefin och frustade massor. Han var så fin och i mitten på passet kunde jag hålla händerna ihop och allra sist innan jag skulle skritta av red jag med nästan långa tyglar! Och han fortsatte att jogga lågt, fast då gick han ju superlågt! Han skrapade nästan mulen i marken. Igår så red jag Vicke och min lillebror Edvin red på Gin. Vi skrittade en liten vända i skogen medans mamma ledde Edvin. Det spöregnade och blåste oss rätt i ansiktet men det blev bättre när vi kom in i skogen.. Jag skulle ju ha tränat Cimbus igår men det blev inget för deras trailer ville inte lysa.. Men jag har bestämt med ägaren att vi ska träna själva för Maggan ( Hon som är lagledare för laget) på tisdag så ni får vänta med att höra om hur det var att rida Cimbus tills  då! Idag ska mamma och jag rida Gin och Vicke och sedan ikväll ska vi bort.
 
Hejdå!