Semesterrresa och träningsläger

Onsdag morgon förra veckan körde vi Phaffe till Lina för en veckas träningsläger. Han har gått väldigt bra senaste veckan så det kändes väldigt kul att skicka honom till Lina, vi får hoppas att det ger oss ännu en skjuts framåt i utvecklingen. 


Jag däremot tog flyget till Italien. Har varit här sen i onsdags kväll och kommer hem måndag kväll. Min familj är här ihop med Lisa och hennes familj medans Sara med familj sköter stallet och gården hemma. 

Saknade hästarna och ridningen lite väl mycket så imorgon bokade jag och Lisa en lektion på westernhästar här på en italiensk ranch. Ska bli otroligt kul att testa på en annan ridstil då jag knappt suttit i en westernsadel förut. 

Jag tror att det kan bli en väldigt intressant upplevelse att kunna jämföra olika kulturer inom hästvärlden samt att sitta på nått annat än rena dressyrhästar. Ser väldigt mycket fram emot det, och självklart uppdateras ni med både bilder och utvärdering efter lektionen.