MÅL 2017

Nu kommer äntligen inlägget alla väntat på, mina mål för 2017. Dom som kommer få fronta på tävlingsbanan i år är Phaffe och Pandora då jag känner att jag och Nelson inte riktigt har samma ambitioner när det kommer till tävling. 




PANDORA 




Först och främst har målet självklart varit att lära känna varandra och hitta varandras knappar. Som tur är så har jag och Pandora klickat bra och vi har utvecklats som ekipage snabbare än jag trott. Pandora kan ju redan allt, det handlar mest om att jag ska lära mig rida henne men som det har sett ut hittills så har vi gått från klarhet till klarhet och jag har lärt mig nått nytt varje pass. Nu i början av säsongen kommer jag starta ett par LA3/4 för att vi ska lära känna varann på tävling också innan jag vill gå upp i Msv C. Beror såklart lite på hur det går också. Det kommer bli en väldigt spännande säsong då jag startar med två hästar som är i princip helt nya för mig så jag måste komma ut och lära känna dom på tävlingsplatsen också för att kunna avgöra hur fort fram vi ska gå. Slutmålet är iallafall att kvala Msv B, har jag tur så hinner jag även starta en Msv B men just nu är det mer en dröm än ett mål. 




PHAFFE 




Phaffe och jag kommer även vi att börja på LA-nivå, fast LA1 och la2 istället för 3/4 som med Pandora. Därefter vill jag kvala nationellt vilket man gör i LAp1. Målet är att starta FEI-klasser på fina procent och drömmen är SM-kval. Att komma ut på lite meetings och cuper är ju också en del av planen på båda hästarna.  Phaffe är extremt svår att rida och kräver mycket teknik så det har tagit mig ett tag att dels lära mig rida honom men även att bygga muskler och få upp styrkan på honom igen. Så denna säsong kommer jag gå in med två helt nya, svåra hästar som jag lär mig massor av. Ser jättemycket fram emot årets tävlingar och att se hur långt vi når under säsongen. 




Är ni taggade på att hänga med på våran resa?