Lugn dag

Hästarna står och mumsar sin frukost inne ostört innan jag strax ska gå ner och släppa ut dom. Nu när det är så himla kallt har dom samma täcken inne som ute så det går väldigt smidigt vid in och utsläpp. Dock är det en hel del fix med vattnet så att det inte ska frysa hela tiden.. 

Idag ska Phaffe eventuellt till ridhuset ikväll ifall väglaget tillåter och om inte familjen kommer hem för sent från lillebrors innebandycup. Imorgon blir det iallafall ridhus med Phaffe, Gemini och Selma. 

Idag har Selmas mamma mockningen så jag ska i princip bara rida Nelson och fixa lite utrustning idag, samt om det blir ridhus ikväll då vi även måste hämta mer hö. Hästarna äter som elefanter nu i vintertider. Alva rider Vicke idag medans Therese är på gröntkortkurs. 

Nu ska jag gå ner till stallet och släppa ut fina ponnyerna innan jag själv tar frukost. 


Lisa och Vicke från photoshooten igår
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Så fin bild, det är något särskilt med hästar och snö

#2 - - Ellen - tävlingsryttare:

Så fin bild!

#3 - - Daniela - Följ min satsning mot toppen i fälttävlan!:

Gud vilken fin bild! :D Så himla härligt med snöbilder!