Årets sista träningspas

I förrgår var jag i ridhuset ihop med Selma och Gemini. Phaffe kändes fin men det är fortfarande en del styrka som fattas i övergångarna till trav och den förvända galoppen. Jag behöver bli starkare i nedsittningen i trav för där brister det ganska mycket. Galoppfattningarna sitter super samt att travökningarna kommer mer och mer. Lilla Selma och Gemini travade efter mig och Phaffe, supersöta! Film på det finns ute på min Facebook samt att jag kommer lägga upp den på instagram snart. 

Igår red jag ut på Nelson. Han har blivit lite smått bukig av höet så vi ska ut och galoppera massor nu så att han får upp lite magmuskler igen. Han är riktigt maffig över halsen och rumpan nu så det är väldigt kul att se. Phaffe fick ett styrkepass i skogen. 

Idag ska Phaffe till ridbanan och Nelson ska få komma ut och galoppera lite.