Tävlingar

Har hunnit tävla tre gånger innan jag skrev något sist så jag tänkte gå igenom dom nu. 


Phaffe, tävling på hemmaplan LB1: Jag och Phaffe har äntligen börjat connecta på träning och allt går framåt hela tiden, han är så härlig och arbetsvillig och jag lär mig massor. Helt amazing ponny. Nu ska vi bara hitta varandra på tävling också 🙄 När vi kommer in på banan så testar han mig lite genom att spänna till lite och kolla vart han har mig, vilket leder till att jag ändrar min ridstil och det blir lite kaos. Vi har varit ute 3 gånger nu och de två första gångerna har han fått dryga 62%. Han är riktigt fin emellanåt och belönas då med 7or men 5or och 4or drar ner rejält. Så nu ska vi bara tävla LB och hitta varandra innan vi avancerar. Tränare och domare har alla varit överens om att det kommer att gå fort fram när vi väl klickar på banan så vi har fått lovord trots sämre ritter. På senaste klubbtävlingen fick han trots allt 66% och vann klassen. 

Pandora, LA3, KRF: 

Pandora och jag gjorde en fin ritt i LA3 på våran andra tävling ihop förra veckan. Det kändes stadigt och tydligt och utan större missar. Nästan 65% och trea av 16 stycken. 

Pandora, MsvC1, KRF: 

Dagen efter debuterade vi Msv, några onödiga missar som drog ner men 60,5% och lovord från domare som var övertygad om att det kommer att bli bra. Man blir så himla glad av att höra sånt, nu ska vi träna träna träna tills både Phaffe och Pandora är farliga på banorna med mig i sadeln. 

#1 - - Ellen - tävlingsryttare:

Härliga bilder!