Egoboost

Häromdagen fick jag en sån total egoboost av en lärare i skolan efter en shk-redovisning som gick väldigt bra. Hon öste beröm över mig och min grupp, kontaktade våran mentor och personligt berömde oss över denna redovisning och belönade oss alla fyra med varsitt A. Hennes ord värmde något enormt och något som hon sa som etsade sig fast lite extra var detta:
" Om det nån gång känns svårt eller ni känner att ni inte kan eller inte kommer någonstans, tänk tillbaka på denna redovisning och kom ihåg att jag sagt det här, för ni kan mer än ni tror och ni är jätteduktiga alla fyra".

Förstår ni vilken kick jag fick av det? Inte bara i skolarbetet utan även i stallet och överallt.

Ord gör så mycket och det kan få en annan människa att må så bra och det kan verkligen göra någons dag, för det gjorde det.

Ett annat tillfälle som jag minns väl är senaste lagtävlingen i Eskilstuna. Min ritt var fruktansvärt dålig och jag var enormt besviken, men trots allt detta fanns det människor runt omkring mig som berömde mitt sätt att bjuda med alla i laget, ta hand om de oerfarna och se till att alla kände sig välkomna. För mig är det en så självklar sak att göra, men att få höra det av andra värmde så otroligt. Även min lagledare hade talat gott om mig och sagt att jag gått från liten ponnyryttare till en riktigt proffsig tjej med bra inställning och att jag är så duktig. Att efter en sån dålig ritt ändå få höra att människor runtomkring mig har sagt sånna saker är en sån totalt lycka.

Att vara en bra lagkompis är något jag alltid strävar efter då det blir en mycket härligare laganda på det viset, och att få det bekräftat att man lyckats gör en så glad.

Tänk på vad ni säger till varandra och vad ni sprider för energier kring er. Bekräfta och beröm varandra, en egoboost kan göra så galet mycket för någon annan så det är helt sjukt.

Ni är alla grymma och alla kan göra skillnad, använd era ord väl. Gör det inte till en skam att ni fått förmågan att tala, använd orden till att göra någons dag.

All kärlek till er

❤️❤️❤️