07-21:20

Idag var jag i stallet vid 07 och har jobbat stenhårt fram tills tjugo över nio ungefär. Lisa kom vid 10-tiden så det blev inte så värst många timmar i stallet själv. Har hunnit med så sjukt mycket idag och när man tänker på vad jag gjorde i morse så känns det som att jag gjorde det igår för att dagen har varit lång. Älskar när man känner att man verkligen gjort nytta.

Vi har tillsammans gjort detta under dagen:

• Ridit fyra hästar
• Mockat fem boxar samt förberett kvällsmat och vattenhinkar
• Skurat krubbor
• Krattat gårdsplanen och sopat stallgången
• Kört iväg sopor
• Badat två hästar grundligt
• Packat till tävling för två hästar
• Storstädat hela sadelkammaren
• Rullat upp Nattlindor och vikt stalltäcken

Utöver detta är det en hel del utrustningsbyten, skötselgrejer, småplock och övrigt stalljobb som också tar tid. Jag är iallafall väldigt nöjd med dagen, även superskönt att ha städat i sadelkammaren, det behövdes.. 😅

Imorgon blir det en ganska lugn morgon då vi inte behöver åka förens halv tio. Innan dess hade jag tänkt hinna mocka och så ska vi knoppa, Linda och göra iordning hästarna, släppa ut dom andra ponnyerna och så ska jag jogga Trusse.

Tidsplanen ser ut ungefär såhär:

07:15 Fodra
07:30 Frukost för oss
07:50 Lisa fixar utsläpp av Benny, Vicke och Phaffe medans jag sadlar Trusse
08:00 Jogga Trusse medans Lisa mockar
08:30 Borsta, fläta och gör Trusse fin, Lisa gör Nelson fin. Linda båda
09:00 Knoppa Nelson medans Lisa tar på transportskydd och täcken
09:30 Åka!

Första start är 12:25. Nelson och Trusse kommer att tävla mot varandra i samma klass då det inte fanns tillräckligt många B-ponnyer i Trusses klass. Spännande! Gins nya familj ska komma och heja, superkul! Det går alltid bra på tävling när Gins nya lilla ryttare är med på tävling så nu hoppas vi på tur ✨😉

Nelle kändes superfin idag, särskilt i galoppen där jag fick känslan av att han hela tiden gick och bara väntade på mina signaler, jätteroligt! Trusse var fin han med, äntligen börjar fattningarna från skritt sitta bättre.