Veckan

I söndags hoppade jag och Nelson våran andra 70-cm klass. Vädret var riktigt dåligt och allt var lerigt och skitigt och blött. Det stoppade dock inte oss från att göra en fin runda ändå som slutade i felfritt igen på våran andra hopptävling 🎉 Superkul att ha hoppat två felfria 70 på raken, nästa gång hoppar vi 80!

Under veckan har ponnyerna ridits både hemma och i ridhuset. Vi var iväg idag med Phaffe och tränade på Jällsjö, stor guldstjärna till honom som utvecklas hela tiden. Om en månad ska vi rida en programridning för första gången tillsammans.

Imorgon ska jag rida Nelson och Trusse inför tävlingen på lördag. Therese kommer eventuellt och rider Vicke. Såå skönt att ha lampor på gräsbanan nu så att inte mörkret stoppar mig på samma sätt som förut.

På lördag är det som sagt tävling igen. Nelson ska gå med i laget då det är final i allsvenskan. Vi ligger just nu ungefär 1,5% från Eskilstuna men förhoppningsvis lyckas vi ta hem det. Jag och tjejerna från elitlaget har tagit hem Div 2-guld två eller tre år i rad nu, superkul! Nu är det dock nytt lag och jag tycker allas prestationer har varit jättefina alla omgångarna. Kommer bli en känslomässig dag då jag gör min allra sista start på B-ponny någonsin. Usch så tungt.. Kommer ett längre inlägg där jag förklarar mina tankar kring att lämna B-ponnytiden bakom mig.

På söndag ska Trusse iväg till Lina och fotas av Elin så att vi har fina bilder att spara. Därefter ska vi svänga förbi hovslagaren och plocka av honom hans skor innan vi ska lämna tillbaka honom och han går på vintervila. Kommer kännas tomt utan honom.

För 23 dagar sen var det exakt ett år sen jag lämnade Gin hos hans nya fodervärd. På söndag lämnar jag ifrån mig min sista B-ponny. Så tråkigt att bustiden är över 😔

Lisa och Trusse