Tävlingsdags

Nelson står redo i stallgången, grejerna är packade i skåpet och transporten är påkopplad. Nu återstår bara en snabb update innan vi åker vid 09:00.

Igår var jag på gymnasiemässa på förmiddagen. Vid lunch var jag hemma igen och då red jag och Therese (Vickes medryttare) Vicke och Nelson. Jag är imponerad över att Therese redan rider Vicke så bra då det bara var andra gången hon red honom, superkul! Lisa kom strax efteråt och då hjälpte jag henne med Trusse, därefter mockade vi innan det var dags att fara iväg till Daisy på middag.

Imorse gick vi upp kvart i sex ungefär och fodrade samt packade allt. Nu har jag gjort iordning Nelle och Lisa har mockat. I eftermiddag ska Phaffe trimmas lite.

Detta ska bli min och Nelsons andra hopptävling någonsin, vi ska hoppa en LD bed.A (70cm). Det är i Katrineholm så vi har ungefär 30 minuters restid, jätteskönt! Ska bli kul att träffa de kompisar som man aldrig träffar annars då jag inte brukar vara på hopptävlingar.