Long time no see

Hej allihopa!

Nu var det ett tag sen jag skrev nått här faktiskt, har varit så mycket med hästarna och skolan och allt.

Nu är det dock dags för en uppdatering nu när tiden finns till.

Denna vecka har rullat på väldigt bra med aktiviteter och planer för alla dagar.

Måndag: I måndags gick Trusse en programridning för Maggan på strax över 68% i LB trots att han håller på att varva ned för sin flytt och inte är i toppform längre. Han flyttar hem om drygt två veckor men innan dess har vi en tävling i Katrineholm kvar. Egentligen skulle han gå med i laget då det är final i div 2 men eftersom att vi ligger såå nära segern i totalen så behöver jag ett säkrare kort än en ungponnyhingst som håller på att trappa ner i kondition och form. Som tur är har jag lyxen att kunna välja bland flera hästar så jag kommer att göra ett hästbyte till Nelson till laget. Trusse kommer däremot få gå en klass individuellt och då bestämde vi oss för att avsluta med en liten LC för att göra det lätt och enkelt på våran sista start. Innan vi åkte hem från programridningen på klubben fick jag även rida storhäst! En hopphäst dessutom, haha. Trusses ägares dotter Linnea har sin häst Zuri uppstallad på klubben så den fick jag prova. Superhärlig häst, kul med lite variation. Ska få rida den igen och prova hoppa den lite om ett tag.

Tisdag: I tisdags fyllde min bästa väl Ida år. Ni sol följt bloggen länge vet att hon har varit hos mig med sin häst Murphy några gånger. Då stannade jag i alla fall i stan för att fika med henne och ett gäng kompisar som ett födelsedagsfirande. När jag kom hem kvällsfodrade jag och nattade ponnyerna. Mamma longerade Phaffe och red Vicke under dagen.

Onsdag: Igår var jag hemma som vanligt och red först ett dressyrpass barbacka på Nelson (!) och sen ett joggingpass på Phaffe innan vi mockade och tog in hästarna. Jag älskar att rida barbacka och har inte gjort det sen Gin åkte iväg till sin fodervärd för snart ett år sedan så jag tänkte passa på medans jag ändå har busponnyer kvar 😉 Tycker verkligen att alla som har möjlighet att rida barbacka ska göra det för man tränar balans och följsamhet supermycket.

Torsdag: Idag har jag pluggdag och ska sova kvar i stan så mamma tar in hästarna i kväll.

Fredag: Imorgon ska jag rida hemma som vanligt och mocka och greja.

Lördag: Therese kommer och rider Vicke, middag hos Daisy på kvällen, rida ponnyer under dagen.

Söndag: Hopptävling med Nelson, 70 cm. Ridhuset med Phaffe, ridning hemma.

Vi måste även fylla på med spån och hö under veckan.

#1 - - Anonym:

Ska inte du köpa nya stövlar som Filippa ljunberg?:)