Teamwork

 Wow vilken bra helg detta kommer bli! Kickade igång genom att möta upp Lisa direkt efter skolan och vi har därefter mockat åt alla fem och motionerat 4 av dom. Phaffe var lite svullen i frambenen av gräset vi håller på att vänja in honom vid så idag fick han gå i lilla hagen utan gräs och vila. Svullnaden gick ner på direkten men det kändes ändå säkrast att låta honom vila idag. Vi lindade honom nu på kvällen så ska jag rida dressyr på honom imorgon. Nelson och Vicke gick konditionspass och Trusse + Benny gick dressyrpass.

Imorgon står klockan på 7 (sovmorgon!!🙌) och då ska vi ut till stallet och fodra. Därefter ska vi hinna med att mocka, börja packa Nelsons saker inför praktiken på Brolöten på måndag, rida Trusse, putsa igenom alla sadlar och träns och en hel del annat innan klockan två. Då ska vi faktiskt in till stan och ha roligt! Första gången jag kan göra annat än att vara i stallet på jag vet inte hur länge. Dock saknar jag stallet bara jag är i skolan så jag kommer definitivt inte stanna där länge 😉 På kvällen när mamma kommit hem och kan hjälpa oss ska vi rida Phaffe, Nelson och Vicke. 

På söndag måste alla Nelsons grejer vara packade och klara. Jag och Lisa kommer rida hästarna under dagen innan Michelle kommer vid 5. Då åker vi och handlar mat vi kan äta på Brolöten under tre dagar innan vi kör vidare och installerar oss redan söndag kväll så att vi kan köra igång direkt på morgonen under måndagen. 

Lisas och mitt teamwork är verkligen otroligt bra just nu. Allt flyter på och är verkligen on point. Förhoppningsvis följer hon med på en hel del tävlingar i sommar. Roligt också att hon rider bra så att man vågar sätta upp henne på mina ponnyer och vi kan rida ihop. Ni med egen häst/foderhäst eller med annan typ av häst som känns som ens egna,  vet hur det är.  Man blir lätt nojig över vem som får rida ens gullesnutt 😉 Dom är ju trots allt det finaste man har 💕