Regngrå dag

Idag har jag haft en lång dag i skolan. Satt kvar ända tills halv fyra och jobbade med min slöjduppgift. Nästa vecka sätts betygen och då vill jag ha lämnat in så mycket som det bara går så att dom har en del att grunda betygen på. Hela dagen gick åt till stenhårt arbete och min hjärnaktivitet var på max hela dagen. Snacka om att vara rätt så trött på skolan nu.. Det gjorde inte saken bättre att jag slutade sent och att det regnat och varit grådisigt hela dagen. Sånna här dagar längtar man hem till stallet som jag vet inte vad. Jag var hemma vid 16:35 i alla fall och red Trusse direkt. Han utförde ett jättefint dressyrpass, han har börjat stärka sig riktigt fint i bakdelen nu och orkar bära sig super i fattningarna nu. Galoppen har alltid varit svår för oss men nu när vi äntligen kan börja finslipa på detaljer så får man bekräftat för sig att grunden sitter. Alltid lika skönt! Både han och jag har lite blodad tand inför USM nu och vi kommer träna massor för att hinna bli så bra som möjligt. Därefter tog jag Nelson. Han var väldigt övertaggad efter tre dagars vila men han fick ett joggingpass som lite mjukstart igen. Imorgon ska han ridas på gräsbanan om det inte är alldeles för halt. Det är största problemet med att inte ha en sandpaddock, regnar det så är det snorhalt på gräset sen. Tur att ridbanan är på gång i alla fall. Så länge får man hoppas att man har vädret på sin sida 😉