Lyx-Nelson

Nelson lever ett totalt lyxliv med dubbla hästskötare nu i tre dagar. Idag tränade vi för Emelie vid 16:45 ca ihop med Lina på Biggles och Michelle på en av dom nya connemarorna Brolöten importerat från Irland. Hon fick ta ett fint litet sto vid namn Maid som ska få ta del av connemarastuteriets nystart. Visste ni att Brolöten haft connemarastuteri tidigare? Det var när Emelie var liten och drevs då av hennes mamma Chris. Det är bland annat härifrån den superfina Juno Rory kommer ifrån. 

Nelson gick bra idag, vi fick till förvända galoppen, uppridningar i galopp och travökningar väldigt bra idag. Dock ska jag ta in honom från paddocken tidigare imorgon så att han hinner stå och vila upp sig lite i skuggan för han var väldigt matt i traven idag. Beror troligtvis på värmen och att han inte hunnit vänja sig vid den än. Som mest hade vi 27° idag så det är tur att vi mest är inne i svala stallet och jobbar. Tyvärr fick vi inte riktigt den powern jag ville  ha i skänkelvikningarna och öppnorna men jag hoppas att det funkar att ta in honom tidigare och låta honom svalka sig innan. 

Efter ridpasset spolade jag honom i spolspiltan innan jag nattade honom. Han fick stå med Ice Vibe-skydden medans jag pysslade om honom och så får han sova i Back On Track-täcket inatt. Därefter tog jag hand om hans utrustning, vi hjälptes åt att fixa ridbanan och sen nu har vi lagat och ätit middag. Nu ska jag bara förbereda några tidsinställda inlägg tills imorgon innan vi ska sova för dagen.

Nybadad efter svettigt ridpass på utebanan ⬇