Långa dagar

3 extremt långa, men roliga, dagar i sträck fullproppade med hästar. Gud vad jag älskar lov! 

Idag har varit en väldigt lyckad dag och jag går och lägger mig med en otroligt bra känsla i magen.

Inledde dagen med dubbel morgonträning med Nelson och Vicke på Annes ridbana. Vi red  Nelson själva och Vicke gick för Anne. Båda hästarna gick super och det har gått så fort framåt och blivit så himla mycket bättre med båda två på sista tiden. Guldstjärna till oss! Vi jobbar vidare mot våra mål!

När vi kom hem hann Nelson med en vilopaus med lite mat innan det var dags att åka vidare till Hölökliniken för återbesök. Lite nervöst att åka dit, men som tur var åkte vi därifrån med ett leende. Nelson är frisk! Veterinären tyckte att han var väldigt mjuk och fin i ryggen, där han var väldigt roligt spänd och hade ont första besöket, och han tyckte att Nelson rörde sig positivt och betydligt bättre. Han var inte alls halt på varken böjprov, longering eller på rakspår. Veterinären sprutade honom i båda bakknäna för att hjälpa honom att bygga upp ett skydd mot det som gjort ont och för att det lilla sista ska läka ordentligt. Så man kan säga att det mest är för säkerhets skull. Men han är som sagt friskförklarad nu och jag hoppas att vi aldrig behöver åka dit med honom igen. Han fick stå på box idag och vila benet med endast 2 promenader under eftermiddagen men imorgon får han gå ut som vanligt så skrittar jag en runda i skogen på honom.

Bara 20 minuter efter att vi kommit hem från Hölö så kom equiterapeuten, Anna, och tog itu med porslinshästen Benny som gör sig illa för minsta lilla. Det går tyvärr snett ibland när Benny är 21 i kroppen men 4 i huvudet. Nu hade han ju som ni vet gjort något i hagen och det visade sig att det satt i korset på höger sida så han blev behandlad där. Vi skulle ha tävlat i Mjölby nu i helgen men såklart så går Bennys bästa före allt så vi ställer in och satsar på nästa tävling istället. Han måste få ordentligt med tid att återhämta sig och jag vill inte heller ge mig ut på banorna om jag inte är säker på att vi kan prestera och göra oss själva rättvisa. Nu har vi i alla fall bokat en tid hos tandläkaren på Hölö åt Benny för en vanlig check så att allt är som det ska. Bäst att passa på att fixa allt i samma veva så är han ännu mer fit for fight sen! 

Fixade mockningen, kvällsfodringen, städade sadelkammaren och gjorde iordning en massa utrustning innan jag avslutade med en springrunda. 

Bra dag!