Fråga Och Svar

Fråga: Kan inte du göra ett inlägg med bara bilder när du rider alla dina hästar?

Svar: Hej! Kul att du kommer med önskemål, det är ju trots allt ni som ska läsa bloggen så det är ju jättebra att ni är med och ständigt förbättrar den. Självklart kan jag göra det! Jag är fullt medveten om att det (tyvärr)  inte är särskilt flitigt uppdaterat med bilder här, och anledningen är att jag för tillfället inte har någon bättre kamera än mobilen. Så jag gör så gott jag kan och jag ska tänka ännu mer på att försöka ha med så mycket bilder som möjligt.

 Jag kan lägga in bilder på när jag rider hästarna jag  har i stallet nu samt min gamla B-ponny Gin som flyttade till sin nya fodervärd i höstas som de flesta av er vet.
Gör en liten snabb remind på allihopa till er lite nyare läsare.


Vi har ju först och främst Thy Benjamin som i bloggen oftast är kallad Benny. En D-ponny född 1995 som har bland annat internationella mästerskap i ryggsäcken som just nu jobbar som läromästare hos mig. Utbildad GP-dressyr men tävlar på FEI-nivå och har bland annat tävlat elitserien med mig. Ägare är Conny Carlsson.
Och så lilla Trusst Me som kallas Trusse eller Truls. 5-årig godkänd russhingst som jag utbildat från grunden samtidigt som han betäcker. Målet är att matcha honom till SM för ungponny nu i sommar. Ägare är Ami Flod. Tävlar LC/LB.

Så har mamma en C-ponny som heter Victory, kallas Vicke. 12-årig korsningsponny och f.d hopphäst på LA-nivå som jag och mamma hjälps åt att skola om till dressyrhäst. Tävlar hittills bara LC och LB med som bäst 70%.
Sista ponnyn i stallet just nu är Nelson som kallas Nelle. 9 år gammal och en svensk ridponny efter Power Boy. Har varit oren nu sen en tid tillbaka (Finns mer om detta i kategorin "Nelson") men är nu igång. Tävlade lite förra året, bland annat  en LA:2 på 65%. Målet är att rida de högre LA-klasserna. Ägare är Malin Enestubbe.

Och så min egen ponny som är ute på foder. B-ponny på 19 år som tidigare vunnit B-final i SM. Med mig har han vunnit DM-guld, legat rankad 4:a i Sverige på regional LA-nivå, varit kvalad nationell flera år i rad och har haft stora framgångar på Derbyt i Skåne. Lever nu ett lugnare liv på LC-LB nivå och lär en liten flicka att rida.
#1 - - Josefin Nilsson:

Åh vad fina bilder! :)