Svar på frågestunden

FRÅGA:

Berätta om dina stora mål! Alltså när du blir stor och så 😍

Svar: Förhoppningsvis kommer jag kunna driva eget och hålla på med nästintill allt i hästväg, dvs utbildning, tillridning, inridning, tävla mina egna och andras hästar, träna andra ekipage och kunna hålla i dressyrkurser. Jag skulle även vilja gå en domarkurs.

Tävlingsmässigt hoppas jag kunna tävla på nationell nivå som junior/Young rider på storhäst och sen även ta mig mot Msv B. Under U25-åren vill jag kunna debutera Msv A. Sen är ju självklart drömmen att kunna tävla lite mästerskap och helt enkelt ta mig så långt som möjligt.

FRÅGA:

Hur högt kommer du satsa med Phaffe?

Svar: LA:P1/FEI och nationell nivå.


FRÅGA:

Vilka vänner står dig närmast?

Svar: Har många bra vänner, blandat hästvänner och vänner från skolan, men självklart är hästvännerna dom bästa 🐴💕

FRÅGA:

Vilka är dina bästa tävlingskompisar (alltså sånna du träffar på tävling) och vilka är dina bästa "vanliga" vänner? Betyder dom mycket i satsningen?

Svar: Den tävlingskompis jag umgås mest med är nog Becca Fitoussy (Som jag även träffar på Brolöten) men det finns gott om trevligt folk ute på tävlingarna som jag gärna pratar med. Finns jättemånga som jag pratar mycket med på tävling men som jag inte umgås med annars. Mina bästa "vanliga" vänner är framförallt Ida och Lisa som många av er känner igen sen tidigare, men även ett gäng som inte är hästintresserade. Självklart betyder dom mycket i min satsning, Lisa är en stor del i den i och med att hon hjälper till så mycket och är med så ofta. Även vänner som kanske inte vistas så mycket i mitt stall är ändå med och peppar och stöttar och det är ett guldkorn i satsningen.

FRÅGA:

Hur orkar du hålla igång jämt, blir du aldrig trött?

Svar: Haha! Nej, jag är inte trött så ofta faktiskt, knepet är att inte känna efter eller fundera över saken 😉 Ligga still kan man göra när man är död! Tidiga morgnar och sena kvällar är vardag för mig nu, men i början blev jag trött av det. När man kommer in i livsstilen avtar tröttheten efter ett tag. Sen så är självklart sömn viktigt på sitt vis så ibland måste man se till att nån kan backa upp för en och kanske tar en morgonfodring någon dag så att man får sova lite då och då.

FRÅGA:

Vilka personer ingår i din satsning och vilka betyder mest? Hur kommer det sig att du och Lisa jobbar så bra ihop?

Svar: De som ingår i satsningen är fler än man kan tro eftersom att alla räknas och varje liten hjälpsam hand är en ny bit på vägen. Det är veterinär, hovslagare, Equiterapeut, föräldrar, släkt, vänner, sponsorer, hästägare mm. De som betyder mest just nu är självklart mina föräldrar. Mamma ställer alltid upp och skjutsar till träning och tävling och vi hjälps åt väldigt mycket i stallet. Pappa fixar mycket tekniskt och praktiskt runt omkring, tillexempel klipper han ner gräset på gräsbanan, bygger ridbana, lagar trailer och fixar med bil samt att de båda hjälps åt att få det att fungera ekonomiskt. Sen är även sponsorer en stor del eftersom att en summa pengar från ett företag kan förverkliga en dröm om tillexempel vibrationskydd eller liknande, som jag annars inte kunnat haft möjligheten till. Hästägarna som lånar ut sina hästar och ger mig förtroendet att rida dom är en viktig del eftersom att 3 av hästarna jag tävlar inte är mina egna. Veterinärer, hovslagare och equiterapeuter är väldigt nödvändigt för hästarnas välmående. Andra hjälpsamma människor, som tex min mormor och hennes man Calle (Som bland annat betalar alla mina träningar för Anne och sponsrar med enormt mycket annat) är guld värt. Mina fantastiska tränare, Emelie Brolin, Lina Dolk och Anne Ström är en av dom största delarna. Alla räknas på sitt vis och alla behövs.

Anledningen till att jag och Lisa klickar så bra är nog att vi är så himla lika varandra och har ungefär samma tankar om hur man ska lösa saker och ting. Det blir nästan som att ha en liten kopia av sig själv som medhjälpare, vilket förstås är jättepositivt. Hennes starka sidor är att hon är väldigt självständig, ambitiös och alltid redo att lära sig mer. Det enda "dåliga" med henne är att hon tror att hon är sämre än vad hon faktiskt är, tyvärr. Men till dig Lisa: Du är grym och klarar mer än du tror, tack för att du alltid ställer upp. Vårt teamwork är oslagbart!

FRÅGA:

Vem är Lisa?

Svar: Lisa är en av mina absolut bästa vänner som jag känt sedan dagis då våra föräldrar umgås. Hon är med väldigt mycket i stallet och hjäper till extremt mycket med allt möjligt och därför syns hon här på bloggen ganska ofta.

#1 - - Lisa:

❤️❤️