Imorgon

06:15 Fodra hästarna
06:30 Frukost, starta en maskin tvätt med tävlingslindor.
06:45 Sköta om Phaffe och Nelson
06:05 Lisa longerar Phaffe, jag rider Nelson
Ca 06:50 Färdiga. Göra iordning hästarna (Svampa av, flughuva på, Phaffe ska smörja mulen med solkräm) och släppas ut. Benny ut ihop med Phaffe och Nelson.
07:10 Trusse görs iordning, Lisa börjar mocka.
07:20 Trusse rids av mig, Lisa mockar klart och fixar foder för kvällen samt rullar upp Nattlindor etc
08:00 (ca) Trusse klar, görs iordning för hagen (Svampas av, flughuva, smörja in mulen med solkräm) Släpps ut. Byt i tvättmaskinen.
08:10 Putsa allt läder som behöver putsas, sopa ur sadelkammaren, rensa avloppet, städa de två sista kaninburarna som inte blev klara idag.


Tajt tidsschema på morgonen, men det lugnar sig mot eftermiddagen då vi faktiskt planerat så att vi har tid att följa med mormor och plocka jordgubbar. Supermysigt!

Jag är supertaggad inför cupen i helgen, men det kommer bli väldigt stressigt att få ihop allt. Trusse ska tävla fredag (Lc1) lördag (LB1) och final på söndag (LB1). Vi kommer inte stanna på tävlingsplatsen och vi kommer inte heller stalla upp Trusse utan vi kommer åka fram och tillbaka (ca 2h bil) för att kunna få allt att rulla vidare hemma. På lördag ska även Nelson med och gå en regional LA1. Vi valde att stryka Benny då våran equiterapeuts lasermaskin varit trasig och han har därför inte kunnat få sin regelbundna laserbehandling och behöver därför lite extra återhämtning. Han skulle egentligen gått en LAP1. Mer om planen för Benny kommer snart.

Det positiva med att lämna Benny hemma är att jag sparar mer tid på både lördagen och fredagen då en hästs packning går bort.

Det kluriga med hästarnas planering är att mitt i alltihopa måste jag även hinna packa till mig själv, för vi ska nämligen till Skåne på söndag eftermiddag efter Trusses final. Så jag måste dels ha allt packat till mig själv tills på söndag , plus att allt måste vara rent och förberett till familjen som ska bo här medans vi är på semester. Känns väldigt tryggt att ha en familj boendes här hela tiden och inte bara en hästvakt som tittar in en gång om dagen. Nu kan hästarna och dom andra djuren ha daglig uppsikt av kunniga människor. Mamman i familjen har jobbat som hästskötare och stallchef bland proffshästar utomlands och hos Lisen och Peder Fredricsson så det känns väldigt skönt att lämna hästarna i händerna hos någon jag har förtroende för. Hästarna kommer hållas igång med promenader och longering. Själv ska jag bara ta det lungt och pusta ut efter en intensiv start av sommarlovet.

Vi stannar i Skåne från söndag kväll (i helgen) till nån gång under dagen på söndagen nästa helg. Helt underbart att få spendera lite mer än en vecka i underbara Torekov, och självklart kommer vi även att ta oss ner till Falsterbo och titta på världens bästa tränare, Emelie och Lina.

Ja ni fattar, denna vecka är proppfull. Ber om ursäkt om det är rörigt att hålla koll på all planering, men ni får trösta er med att ni iallafall inte lever mitt i detta kaos. Men vet ni vad? Jag älskar det här kaoset, och jag skulle aldrig byta den här vardagen mot något annat i världen.

En veckas semester blir väldig välbehövligt, men ridabstinensen kommer inte gå att beskriva när jag kommer hem igen 😉🐴

#1 - - Anonym:

Vem är Lisa?