Helt slut

Nu är allt hö äntligen inne efter 2 1/2 dagar och en hel del slit. I år tog vi in ca 1150 balar, till skillnad från förra årets 2500 balar. Det är enormt ansträngande och tar på krafterna, men nu är allt uppe på skullen och det lilla sista som återstår är lite städning bara som vi kommer att slutföra imorgon eftermiddag. Innan dess ska jag och Lisa motionera tre ponnyer samt mocka och fixa stallet, precis som idag.

Idag fick Nelson och Phaffe gå en supermysig sväng i skogen medans Trusse fick gå ett dressyrpass. Han var helt amazing idag, jag hade inget spö och inga sporrar på mig utan red bara i mina vanliga ridskor, och ändå var han jättemjuk i sidorna, följsam, fram för skänkeln och allt bara klaffade. Wow säger jag bara! Han brukar vara lite nonchig när man rider utan sporrar eftersom att han då får den där lilla extra pushen, men idag var han helt fantastisk ändå och inte nonchig alls! Framsteg framsteg! Hade detta varit sista passet hemma innan SM (Vilket det var tänkt att det skulle vara) så hade vi kunnat åka dit med en grym känsla i magen, men ibland blir det inte alltid som man tänkt. Vi försöker behålla den bra känslan och tar fram den igen på KM på lördag, och våran karriär tar ju faktiskt inte slut bara för att vi missar SM. Visst, det är trist som tusan, men vi har ju ändå KM, 5-årschamp och en hel del individuella tävlingar kvar + LA-debut! Vi får se om han går allsvenskan i höst, det beror på hur många ryttare som finns i laget och lite så.

Nu tar jag kväll efter en lång dag och laddar om för en ny dag imorgon!