Falsterbo

I tisdags hade jag en jättebra dag med familjen på Falsterbo Horse Show. Vi tittade på Emelies fina ritt på min absoluta favorit på Brolöten: Atterupgaards Foxtrot. De var så fina och jätteinspirerande att se sin tränare "in action", inte bara på hemmaplan utan ute på stora tävlingar. Emelie var jättenöjd men kom tyvärr inte till final. Vi missade Linas ritt på Lazzie men hon kom inte heller med till final. Sen gick vi lite på mässan, jag köpte inte mycket alls, bara nytt hästgodis från PS och fyra nya påsar från Krafft som jag älskar att ha som packpåsar.

Pappa köpte en keps till mamma som han sen lämnade in på broderi. KBB blev resultatet (Kör, bär och betalar) Mamma fick sig ett gott skratt och berättade att hon tänker ha den på varenda tävling från och med nu 😂😂

Därefter såg vi även alla fina ponnyer vilket gör en väldigt inspirerad eftersom att nästan alla ryttare är i min ålder eller lite äldre. Kul även att få träffa Nelsons gamla fodervärd Ebba, som var med och red, och hennes mamma och få prata lite med dom. Vann gjorde My Sandgren och jag måste säga att hon nog är en av mina största förebilder just nu. Hennes story är helt otrolig och hon har skrivit historia i Falsterbo. Tidigare i år fick hon dispens av ridsportförbundet för att få tävla sin B-ponny Ante bland C-ponnyer för att hon helt enkelt är för bra för B-ponnyerna och vill ha nya utmaningar även fast hon inte växt ur Ante. Därefter har hon hävdat sig väldigt bra bland äldre ryttare och större ponnyer trots hennes ringa ålder. Hon kom in till Falsterbo på wildcard och lyckas ta hem segern i första kvalet bland alla äldre ryttare på en så pass stor arena, som första B-ponny någonsin att tävla i ponnyküren. I finalen tog hon en andraplats efter betydligt mer rutinerade Linnea Holmgren som även hon är en inspirationskälla för mig. Att få se Mys reaktion när hon insåg att hon vann första klassen på Falsterbo var jättehäftigt och jag tror att alla på läkaren fällde en tår när Falsterbos minsta ekipage tog hem segern. Så inspirerande!

Man kan ju säga att jag är skapligt ridsugen nu och frestelsen blev inte mycket bättre av att vara på Falsterbo, det blir snarare värre när man blir så inspirerad att åka hem och öva. På söndag åker jag hem igen och på måndag kommer jag kunna vara i stallet precis som vanligt. Dock hinner jag bara vara hemma i ca en och en halv vecka innan det är dags att packa om och åka tillbaka ner hit på SM. Tur att jag kommer ha världens bästa Lisa med mig ner som kommer hjälpa mig att få ihop allt med packning osv ❤️