Gin

Om Gin

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka efter lite strul med bloggappen. Min mobil har ganska lite utrymme kvar och den har då börjat ta bort appar av sig själv. Men nu är jag här igen och ska berätta om i måndags när vi åkte till Gin!

Vi åkte runt 10 på förmiddagen så att vi hann göra iordning stallet på morgonen. Vi var frammme hemma hos dom typ halv 1 och då tog vi in hästarna på direkten. Jag fick ta Gin, och när jag gick fram till honom blev jag nästan chockad. Han är ju pytteliten haha. Liten och lurvig och sur, precis som han brukar vara <3 

Vi satte på skydd och täcken och åkte direkt till ridhuset som låg 5 minuters bilresa bort, superlyxigt att ha så nära! Dessutom ett av de finaste ridhus jag varit i. 

Först red jag deras ungponny som jag skrev lite om i förra inlägget om ni minns. Hon var väldigt fin, men också ganska grön och hade mer att lära eftersom att hon bara är 6. När jag red henne i bra balans och takt blev hon superfin. Hon ville gärna sticka iväg och blev het när hon tyckte att det blev jobbigt men tillslut så accepterade hon den fart jag ville ha och travade på så snällt. Hon hade en väldigt taktfast och bra galopp! 
Under tiden jag red så reds Gin av sin lilla ryttare. Hon hade lärt sig massor sen sist men Gin var lite halvdum mot henne och gjorde definitivt inget för att hjälpa till utan gjorde sig snarare svår, lite skänkeldöv och ignorerade henne ibland. Så jag hoppade upp på honom en stund. Direkt när jag kommit upp så tog jag tyglarna och fattade galopp så att han inte skulle hinna tänka så mycket. Jag tror att han blev lite förvånad haha! Han var jättefin på direkten och hade en bra form. Jag red lite tempoväxlingar, förvänd galopp, lite ökningar i både trav och galopp, öppnor, enkla byten, skänkelvikningar och sist så lät jag honom racea ett varv så att han fick bocka av sig lite. Bättre att han brallar med mig som är van vid honom och inte med en liten tjej som nyss fått honom. Han var jätteduktig och ansträngde sig massor, tror att han tyckte det var kul att göra lite LA rörelser igen. Sist så höll jag lektion för Gin och lilla E och då efter att jag ridit honom var han mycket snällare igen. E kände också stor skillnad på honom och det var bra. Superlektion hade vi på slutet och Gin var så fin i form. Hon prövade till och med lite förvänd galopp! När hon skrittat av honom så sadlade vi av och jag visade henne alla trick Gin kan, och han kom ihåg alla :)