Veckoplanering

Tisdag: Phaffe promenad, jag tar stallet, tvätta benlindor och boots

Onsdag: Nelson dressyr på stubben, packa till Phaffe, Lina rider Phaffe klockan 8, vanliga stalljobbet.

Torsdag: Nelson ska ut i skogen och busa av sig lite, Phaffe ska promeneras, jag tar stallet och sen ska jag ska bort på kvällen.

Fredag: Alla vilar utom Nelson som ska gå lite markarbete. Jag tar stallet.

Lördag: Vicke ska ridas (Om vi hunnit få en hovslagartid tills dess) Phaffe ska longeras. Packa till tävling och bada Benny. Hästarna ska in tidigt då dom kommer få gå ut jättetidigt på söndag morgon.

Söndag: Supertidig morgon då jag och Benny ska infinna oss i Örebro klockan 08:00 och det är ju en bit dit.. Men vad gör man inte för att få tävla? Det är ju långt ifrån min maxdestination iaf 😉 Jämfört med tävlingarna i Karlstad och Skåne är Örebro väldigt nära men eftersom att vi brukar försöka hålla oss till en tid på Max 2 h bil enkel resa när det gäller Benny. Vi ska iallafall starta en lA:P1, Wiiii 💎🤘🏼😍

Känns som att veckan kommer bli jättelugn men eftersom att alla hästar inte ska gå nu så blir det ju rätt lugnt ett tag. Både Vicke och Trusse har tappskor och väntar på ny hovistid, plus att Trusse haft ett par veckors vila innan vi startar uppladdningen mot championatet. Benny går bara 2ggr/vecka nu så det blir mest Phaffe och Nelson här på bloggen.