Grymt rolig dag

Dagen inleddes med en tripp till Linköping där kval fyra till Lövsta Future Challenge hölls. En av klasserna (FEI St George) sponsrades av min sponsor FF Fastighetsservice. Jag fick äran att vara representant för chefen Mats Thor och därmed dela ut priserna i klassen samt segertäcket från FF Fastighetsservice. Vi fick ett jättefint mottagande med dricka och tilltugg i restaurangtältet precis bredvid tävlingsbanan. Innan vi åkte fick vi även välja vilken lunch vi ville ha helt gratis. Det var verkligen en jättefin tävlingsplats med superfin miljö, bra mat, välskött underlag på banorna, gott om plats för parkering och ursnygga dekorationer runt om banan. Superroligt att få vara med och ta i hand med kända ryttare så som Carl Hedin, Sofie Alexander och Jennifer Svensson och även ägaren av Hööks. Vi hann även prata lite snabbt med Lina, Elin och deras mamma innan vi åkte hemåt för att jobba vidare med våra egna hästar. Stort tack till min sponsor som gjorde detta möjligt 🐴💕

Under eftermiddagen har jag ridit ett långt pass på Trusse och låtit honom busa av sig rejält. Han har alltid massor av överskottsenergi när han haft vila ett tag och eftersom att vi kommer dra igång med träning för Anne redan på måndag behöver han få helgen på sig att springa av sig på. Han for som en gunghäst över stora stubbåkern och både bockade och sparkade bakut innan han lugnade sig och kunde jobba lite också. Livsfarligt, men är det B-ponny så är det, får ta vara på tiden jag har kvar 😉 Han var iallafall jätteduktig när han börjat bli lite trött. Nu är det hårdträning igen mot championatet. Topp 5 är en liten hemlig dröm jag har, hoppas att all träning och slit med Trusse räcker till!

Har även konditionstränat Phaffe, stubbåkrarna är perfekta till att bara ligga och rulla i galopp på. Jättebra för deras kondition! Gud vad jag älskar stubbåkrar, finns det nått man inte kan göra på en stubb?

Sist men inte minst har jag packat iordning till tävlingen imorgon, Benny ska gå en LA:P1 i Örebro. Vi är 5 starter och 2 placerade. Alla ryttare är relativt jämna i resultaten, jag tycker att det är roligt när alla är på ungefär samma procentnivå. Att anmäla så till en tävling och direkt kunna se vem som tar hem segern är inte lika kul, om man är jämn med dom andra ryttarna kan vad som helst hända 😉 Mitt mål är att slå nytt personbästa och så hoppas jag på andraplatsen.. Vi ska köra så det ryker så får vi se vad det räcker till! Jag är glad så länge Benny är det 💕💎

Imorgon fodrar jag vid 4 och så åker vi runt 6-tiden. Tidsschema kommer upp snart!

Välkomstsnacks på Kimstads fina tävlingsplats. Även mormor fick äran att följa med 💕
Tävlingsmaskotarna är packade!