Fredag

Ojojoj vilken dag det blev i fredags.

Startade dagen vid 05:15 då jag gick upp för att fodra och släppa ut. 06:50 bar det iväg mot Anne för träning med Benny och Trusse. Båda hästarna skötte sig fint.

Var hemma igen runt 10-tiden och gjorde iordning Benny och Trusse för hagen samt gjorde allt stalljobb. Vid 11 kom Equiterapeut-Anna och kollade igenom Phaffe. Han kollades helt utan anmärkningar vilket kändes otroligt bra, nu är det bara att tuta och köra med honom.

Därefter åt jag snabbt lunch, duschade och åkte sen iväg med mamma till hennes jobb för att jobba från 14:00-22:00 ca. Lite extrapengar behövs alltid. När vi kom hem tog vi direkt in hästarna för att sen somna direkt. Mamma jobbar på en jaktanläggning som har en superfin restaurang som jag hjälpte till på. Väldigt högt tryck där så det gäller att vara effektiv. Riktigt kul trots att man blir trött av det.

Idag fick jag lite sovmorgon till 9 (Lyx!!) för att sedan packa och putsa och brumma 2h enkel resa ner till Motala för min och Nelsons första hopptävling tillsammans. Mer om det i nästa inlägg.

Lite bilder på hästarna sitter hus aldrig fel! 👇🏼

Riktigt snygg bil i bakgrunden tycker jag, vems kan den vara? 👌🏻😉
Så synd att denna bild blev suddig, Benny som var så fin..
Benny poppar orangea lindor från Showmaster
Mellantrav på diagonalen
Påväg mot åttvolterna på medellinjen som ingår i LAP1
Lite öppen i förvända galoppen igår
Snygg i formen här
💕🐴
Mellantrav igen
Samlad galoppvolt
Svag öppna
Trusse är ute och kör rally i galoppen som vanligt 😅
Trusse hade lätt sötaste outfiten: Nalle Phu-schabrak med matchande Tiger-lindor. Hur gulligt på en femåring?? 😍
Supersnyggt steg här, men hallå ryttaren? Skänkeln?? Allvarligt..
Fin i formen och härlig takt i traven