Älskade fina ponnyer

Igår red jag Nelson hemma på stubbåkern, som jag längtat efter det! Han var superhärlig och gjorde riktigt fina travökningar. Förvända galoppen satt den med och öppnorna var fina. Skulle vilja ha honom liite mer på bakbenen i galoppen för att få lite mer power uppåt framåt och inte bara framåt, tycker att det ser så flackt ut om man inte får den där riktiga uppförsbacken. Vi får fila vidare på den helt enkelt. Hela han var skummig på halsen av tyglarna när vi ridit klart så jag fick skritta av honom jättelänge innan hans andhämtning varvat ner lite och han börjat torka. Det har varit supervarmt de senaste dagarna, nästan lite kvavt. Imorgon ska det bli hela 29 grader varmt. Hästarna hade ju börjat ställa om sig lite inför sensommarvädret/tidiga hösten så det kom väl som en chock för dom, stackarna.

På kvällen red Lina Phaffe och vi fick hjälp med att komma vidare lite och börja jobba i den lite högre och mer samlade och krävande tävlingsformen. Hon tyckte att han kändes mycket bättre sen sist hon red och det är ju bra. Vi fick med oss lite tips hem som vi ska fila på tills nästa gång. Det syns att han fortfarande saknar en del kondition och framförallt styrka, men med rätt träning så kommer det att gå fort. Det har redan gått mycket fortare än förväntat så det är skönt att han tar sig.

Jag är verkligen fascinerad av Phaffe, shit vilken fin ponny. När någon som är så pass duktig som Lina rider honom så ser man vilken talang han är. Han har lätt NM-kapacitet. Kan knappt fatta att jag står som ägare på den fina ponnyn. Vi ska träna massor tills vi kan visa domarna vad vi går för 💎🤘🏼


Idag har Nelson varit hos veterinären och fått vaccinspruta då det var dags för honom att få sitt vaccin mot hästinfluensan så han fick bara gå en promenad. Phaffe gick också en lång promenad idag eftersom att han fick lite träningsvärk efter igår. Vicke och Trusse fick nya skor idag så imorgon ska jag äntligen få rida Truls efter hans lilla vila! Nu börjar uppladdningen mot championatet! 👌🏻😍

Trusse ligger ute på annons nu då han söker ny ryttare till hösten. Vi letar efter en ryttare med hästvana föräldrar som mer än gärna får ha hingstvana. Tanken är att nya ryttaren ska vidareutbilda honom i LA. Om du känner redan nu att du kan ha något att erbjuda får ni jättegärna kontakta mig eller min mamma då vi såå gärna vill hitta någon som kan ta över denna fantastiska ponnyhingst!