Kort om resten av veckan

Idag har Trusse fått skor för första gången i sitt liv. Lite konstigt tyckte han men skönt att slippa ömma så mycket på grus. Han fick vänja sig vid skorna på en liten promenad idag så ska vi träna för Anne imorgon inför tävlingen på söndag. 

Nelson gick en lugn och skön runda i skogen idag med lite jogging. Imorgon ska han få hoppa lite studs och bommar, vi jobbar vidare med galoppen.

Det blir rätt mycket att stå i imorgon, alla 4 ska ridas och jag slutar sent. Mamma är ledig så hon kan mocka och fixa allt i stallet samt hämta mig i skolan så att jag kommer hem tidigare. Nelson ska som sagt hoppa gymnastikhoppning, Trusse och Benny ska träna och Vicke ska longeras. 

På fredag kommer equiterapeuten och kollar igenom Vicke så att han är okej. 

På söndag är det tävling med Trusse och Benny. Jag ska rida LB1 med Trusse och Lagtävlansprogrammet med Benny. Jag stod som reserv i LA:P1väldigt länge med Benny och kom med i klassen idag men vi valde att stryka honom i  P1 eftersom att vi inte räknade med att han skulle komma med. Jag vill känna mig helt förberedd och redo för klassen innan jag startar.