Hetsig torsdag

Igår var det helt och hållet fullt upp och jag kom inte i säng förens jättsent så jag struntade faktiskt i att blogga med flit när det blev så sen kväll, tyvärr.

Men inga ledsna miner för det för jag kommer berätta vad vi gjorde ändå, lite senare bara!

Mamma hämtade mig i skolan så att jag kom hem mycket tidigare än med bussen. Longerade Vicke direkt när jag kom hem, bildbomb från passet är på väg upp! Därefter hoppade jag studs med Nelson, väldigt låga studs så att det mest blir galoppbommar. Syftet är att få igång hans rygg och bakben ännu mer så höjden är inte fokuset. 

Packade ihop saker och ponnyer och åkte till Anne vid 19:15 tiden. Vi red Benny själva innan träningen med Trusse började. Han var fin med lite tittig. Svårt att koncentrera sig med en stor fårhage precis bredvid. 

Trusse var som en total dröm! Såå fint flyt, takten var underbar, traven var luftig och svävig och hela han var enormt följsam och hade jättfina bakben. Vi red igenom LB:1 som han ska tävla på söndag. Vi fick till vårat bästa träningspass hittills och fick med oss jättebra tips i programmet som jag kommer memorera flitigt och använda mig av på Söndag. Man blir riktigt stolt av vetskapen att han är utbildad av just mig. Häftigt att följa med på hans resa och få vara en så stor del av det. 

Vi kom inte i säng förens vid 12 och jag kunde inte somna förens kvart i ett och så ska man gå upp halv 6 dagen därpå. Ni kanske förstår varför jag valde att inte blogga ;) Imorgon blir det i alla fall ett tillfälle att ta igen lite sömn så jag kommer få sovmorgon tills 08:30-09:00. Länge än så blir det inte, jag har alldeles för mycket att göra imorgon. Vad passar bättre att spendera en lördag på än i stallet? 🙌