Åsiktsinlägg - Ryttarna som blev avstängda från ponnyEM

Många av er har säkert hört om de två systrarna Klara och Selma Hammarström, båda 15 år gamla, som blev avstängda från NM i fälttävlan pga att de druckit alkohol under NM.
 
Det var systrarnas lagkamrater som filmade av Klaras My Story på Snapchat där det sågs att folk drack alkohol på ett hotellrum under EM.  Båda systrarna befann sig i rummet med påstår att de inget drack. Denna film skickades till förbundet varpå de blev inkallade till ett möte med sportchefen Wiveka Lundh. Under mötet blev systrarna lovade att de skulle få starta NM ändå, men de fick dagen efter ett mail av henne där det stod att de ändrade sig och varken Klara eller Selma fick vara med. De försökte då ringa upp och kontakta  Wiveka under lång tid utan svar.
 
Och jag säger bara: What?! Hur kan  man ens ha tid att festa på hotellrummet? Även om varken Klara eller Selma drack någon alkohol så undrar jag ändå hur man ens m, kan ha tid att närvara? 
När jag är på meeting så stannar jag hos hästen tills så sent som möjligt, och när man kommer fram till stället där man ska sova så äter jag något och går sen och lägger mig för att få så bra och lång sömn som möjligt. Vem tänker ens på att dricka alkohol då?
 
Under ett meeting händer mycket, det är ju självklart inte bara ridningen, men att festa/dricka alkohol är verkligen inte inkluderat. Jag betar hästarna och går promenader flera gånger eftersom att de är vana att gå i hage dygnet runt (Eftersom att hästarna oftast står i box dygnet runt under ett meeting), jag förbereder utrustningen och ser till att alt är välputsat, helt och rent inför starterna, jag pluggar programmet, tittar på andra ryttare när de rider, går igenom allt som jag ska tänka på under mina ritter, fokuserar på mig, laddar upp, myser med mina hästar, ryktar dem och pysslar med dem, tittar runt bland mäss-shoppingen som brukar finnas, jag samtalar med mitt team så att vi är ense om framridning och vad vi ska ha fokus på just då osv. Jag skulle inte ens ha tid att festa, även om jag av någon anledning hade velat det. Fokusen ska ju vara på mig och hästarna för att kunna prestera så bra som möjligt. Och det kan ju inte gå bra jämt, men man måste ju göra sitt bästa ändå.
 
Och om man dricker alkohol i större mängd så får du ju ont i huvudet dagen efter, och hur ska man kunna prestera bra med huvudvärk?
 
Jag ser verkligen ingen logik i det hela och jag tycker bara att det är idiotiskt och dumt gjort. Ett rent svek mot alla som har satsat på Selma och Klara för att de ska kunna göra det de tycker är kul. Idiotiskt att slösa bort sin talang på nått sånt.
#1 - - Anonym:

Skrev inte Lina typ exakt likadant?